نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 
وكيل املاك وكيلي است كه در پرونده هاي حقوقي و كيفري مرتبط با اموال غير منقول تخصص دارد. معمولا پرونده هاي املاك داراي پيچيدگي هاي زيادي هستند كه براي حل آن ها حضور وكيل متخصص املاك را مي طلبد. بهترين وكيل ملكي در تهران فردي وظيفه شناس و مسئوليت پذير است. با توجه به اهميت و حساسيت اين نوع پرونده ها، لازم است از وكيل مجرب و آگاه به قوانين و رويه قضايي كمك گرفت. يك وكيل ملكي خوب بايد در اين زمينه متخصص بوده و از جوانب و زواياي مختلف پرونده آگاهي كامل داشته باشد. يك وكيل ملكي خوب در تهران بايد دقيق باشد و به جزئيات توجه كند. او موظف است با ارائه مشاوره دقيق و بررسي همه جانبه پرونده، موكل خود را به خوبي و كارآمد راهنمايي كند.بهترين وكيل ملكي چه ويژگي هايي دارد؟بهترين وكيل ملكي در تهران فردي آگاه و صادق و داراي حسن نيت و حسن خلق است. وكيل خوب كسي است كه در برابر مشكلات و چالش هاي يك پرونده صبور باشد و بتواند مسائل را به خوبي تحليل كند و مدارك مورد نياز را جمع آوري كند.
وكيل ملكي خوب به احقاق حقوق موكل كمك مي كند و از تضييع حقوق او و آسيب به منافع او جلوگيري مي كند. يكي از ويژگي هاي مهم بهترين وكيل ملكي در تهران، دانش حقوقي و تسلط وي به مسائل ثبتي املاك است. ضمناً بايد از قوانين و مقررات مربوط، آراي وحدت رويه و رويه عرفي در دادگاه ها آگاهي كامل داشته باشد.
يكي ديگر از خصوصيات يك وكيل ملكي خوب اين است كه بتواند به خوبي و ماهرانه قبض بنويسد و مطالب مربوط به پرونده را ذكر كند و با تسلط بر پرونده بتواند به نحو عالي در مقابل قاضي از حقوق موكل خود دفاع كند.عدم مراجعه به وكيل ملكي در مواردي ممكن است موجب خسارات مالي غيرقابل جبران شود. در اين زمينه كمك گرفتن از وكيل ملكي براي موفقيت در يك پرونده اموال حقوقي يا كيفري بسيار مهم است.انواع دعاوي ملكيدعاوي ملكي، دعاوي حقوقي و كيفري مربوط به املاك است. اين ادعاها انواع مختلفي دارند. برخي از آنها مربوط به نقض عهد يا عدم ايفاي وظايف مندرج در قرارداد است، اما در مواردي ممكن است يكي از طرفين با سوء نيت نسبت به مال ديگران مرتكب عمل مجرمانه شود. همچنين در برخي معاملات املاك ممكن است موارد مربوط به قانون ثبت املاك رعايت نشود.
انواع دعاوي ملكي عبارتند از: دعاوي حقوقي، كيفري و ثبتي. در دعاوي كيفري اساسا جرم اتفاق مي افتد. جهت تسويه دعاوي ملكي مراجعه به بهترين وكيل دعاوي ملكي در تهران ضروري است.
در ادامه به تعدادي از دعاوي ملكي اشاره مي كنيم.
دعاوي حقوقي ملكيالزامات رهن و ضمانت نامه   تعديل اجاره   الزام تنظيم سند رسمي املاك مربوطهادعاي سرقفلي و حق معاملهدعاوي مربوط به الزام به اخذ برگه مجمع مجزا براي ساختمانهايي كه داراي واحدهاي مستقل و متعدد مي باشند.   گرويدن به شيعهدعاوي مربوط به الزام دريافت پايان كار براي ساختمان هايي كه فعاليت ساختماني آنها به طور كامل انجام شده و به تاييد كارشناس رسيده باشد.ابطال قرارداد براي مواردي كه در مفاد قرارداد منعقده اشكالي وجود دارد.دريافت و درخواست ادعا براي دستمزد ايده آلبحث فسخ قراردادهايي كه از نظر حقوقي معيوب هستند.تعديل كردن (افزايش يا كاهش) ميزان اجاره  بر اساس مزنه جامعه.دعاوي مربوط به درخواست و مطالبه سرقفلي و داشتن حق كسب و پيشهموضوع تخليه اماكن تجاري كه مشمول مقررات قانوني خاص بوده است.دعاوي مربوط انتقال منافع از يك شخص به شخصي ديگر.تقاضاي قيمت و تعهد به تحويل فروشندهدعوي مستلزم تنظيم سند رسميدعواي الزام به تنظيم سند رسمي زماني ايجاد مي شود كه فروشنده متعهد به حضور در دفتر اسناد رسمي و انتقال سند رسمي ملك به خريدار شود. اما به دلايل مختلف براي انتقال ملك و تنظيم سند به دفتر خانه مراجعه نكرد.
دعوي براي رفع تصرف عدوانيدر اين دعوا شخص بايد سابقه تصرف خود را با مواردي مانند قرارداد يا سند مالكيت ثابت كند. يعني مالك بايد ثابت كند كه ملك را شخص ديگري بدون رضايت و اراده او و بدون عقد تصرف كرده است.
دعوي فروش ملك مشاعتصميم گيري در مورد اموال مشترك بايد با رضايت همه شركاء باشد، اما در صورتي كه در يك مورد رضايت شركا جلب نشود، مي توان در دادگاه تقاضاي آزادي شركا كرد. 
دعوي الزام فروشنده به تحويلفروشنده موظف است پس از فروش ملك را تحويل دهد. در غير اين صورت خريدار مي تواند اقامه دعوي كند.
دعاوي حقوقي سرقفلي و كسب و كاردرخواست و مطالبه سرقفلي و داشتن حق تجارت، تخليه اماكن تجاري در موارد مقرر در قانون، دعاوي مربوط به تجويز نقل و انتقال منافع مورد اجاره و تعديل اجاره بهاي واحد تجاري همگي در زمره دعاوي سرقفلي قرار مي گيرند.
رسيدگي به دعاوي سرقفلي در صلاحيت محاكم عمومي حقوقي و خارج از صلاحيت شوراي حل اختلاف است، اما رسيدگي به دعاوي تعديل اجاره در سرقفلي صالح به شوراي حل اختلاف است. براي پيگيري اين مطالبات مي توانيد به بهترين وكيل ملكي در تهران مراجعه كنيد.


:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 
 

وكيل مهريه خوب در تهران چه ويژگي هايي دارد؟
وكيل مهريه يكي از وكلايي است كه به شما كمك مي كند تا در سريع ترين زمان ممكن مهريه خود را به صورت قانوني دريافت كنيد. مهريه مالي است كه در زمان عقد به مال زن مي رسد. اين پول مي تواند سكه بهار آزادي، زمين، خانه و يا چيزهاي ديگر باشد و در هنگام ثبت مهريه در هنگام مطالبه يا در خواست آن لحاظ شود. در زندگي زناشويي ممكن است مواردي پيش بيايد كه زن براي دريافت مهريه خود اقدام كند. گرفتن مهريه در هر دو صورت عندالمطالبه يا عندالمطالبه، احكام خاص خود را دارد. فقط با مشاوره با بهترين وكيل مهريه در تهران كه عالي و متخصص است مي توانيد راه دريافت جهيزيه را تسهيل كنيد و زودتر به آرزوي خود برسيد.

ويژگي هاي بهترين وكيل مهريه در تهران
وكلا زيادي در شهر تهران فعاليت مي كنند اما آنچه در زمينه دريافت مهريه حائز اهميت است انتخاب وكيل در زمينه مسائل خانوادگي از جمله مهريه است. قطعاً وكلايي كه در امور خانواده تخصص دارند نسبت به ساير وكلا از دانش و تجربه بيشتري برخوردارند.

آنچه يك وكيل پايه مهريه را از ساير وكلا متمايز مي كند تسلط كافي به قوانين مربوط به مهريه است. او بايد اطلاعات كافي در مورد قوانين حمايت از خانواده داشته باشد تا بتواند به درستي حقوق موكل خود را پيگيري كند.

نكته ديگري كه بسيار مهم است تسريع در حل مشكل است. وكيل مهريه بايد توانايي استفاده از پرونده هاي حقوقي را داشته باشد تا پيگيري هاي مورد نظر را سريعتر انجام دهد و در اسرع وقت به مرحله نهايي برسد. قطعا داشتن تكنيك بيان قوي و توانايي نوشتن بالا مي تواند در موفقيت يك وكيل موثر باشد.

چگونه يك وكيل مهريه خوب انتخاب كنيم
توصيه مي شود قبل از عقد قرارداد با وكيل مهريه از سوابق و تجربيات وي اطلاعات كافي كسب كنيد. يك وكيل خوب براي مهريه بايد داراي پروانه وكالت باشد. تبليغات به تنهايي نمي تواند دليل خوبي براي انتخاب وكيل باشد.

در انتخاب وكيل، جنسيت را ملاك قرار ندهيد، وكيل زن يا مرد، اگر تجربه كافي داشته باشند مي توانند به خوبي از حقوق شما دفاع كنند.

در مواردي پيش مي آيد كه افراد به دليل اينكه احساس مي كنند تجربه بيشتري دارند به دنبال وكلاي مسن تر مي گردند، مسلماً درست است كه وكلايي كه سال ها در اين زمينه فعاليت مي كنند تسلط و تجربه بيشتري در موضوع دارند، اما وكلاي جوان نيز به دليل تحصيل و اخذ مدارك عالي از طريق مراكز علمي و دانشگاهي مي توانند به خوبي و با تسلط كافي از شما دفاع كنند.

مزيت انتخاب وكيل متخصص مهريه
شايد گرفتن مهريه در ظاهر بسيار ساده به نظر برسد اما اگر همسرتان با پرداخت مهريه موافقت نكند دچار مشكل مي شويد و تنها فردي كه مي تواند مشكل شما را به راحتي حل كند يك وكيل مجرب است.

قطعا در دريافت مهريه بدون رضايت همسرتان با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد و بارها بايد به دادگاه مراجعه كنيد. اما با داشتن وكيل نيازي به پرسه زدن در راهروهاي دادگاه نيست، وكيل مي تواند بدون حضور شما در دادگاه از حقوق شما دفاع كند.

راه هاي زيادي براي دريافت جهيزيه وجود دارد كه ممكن است اطلاعات كافي در مورد آنها نداشته باشيد، اما يك وكيل متخصص جهيزيه به خوبي با آنها آشنايي دارد و شما را در مسير درست راهنمايي مي كند. يكي از راهكارهايي كه وكيل مي تواند براي دريافت مهريه انجام دهد، توقيف اموال زوجين است. با ارائه دادخواست توقيف مي توانيد زودتر به خواسته خود برسيد.

همچنين اگر همسرتان تقاضاي نفقه كرده است اين وكيل مهريه است كه با ادله موجود مي تواند دادخواست نفقه را رد كند و حتي در مواردي اين وكيل است كه مي تواند با منع از خروج همسرتان از فرار او جلوگيري كند. . پرونده را پيگيري كنيد.

هزينه وكيل براي گرفتن مهريه چقدر است؟
بعد از اينكه مطمئن شديد وكيل با تجربه است، مي توانيد در مورد هزينه هاي وكالت با او صحبت كنيد. معمولاً حق الوكاله وكيل مهريه شامل مشاوره، تنظيم اظهارنامه، دادخواست و قبض مي باشد. بنابراين نمي توان براي دريافت مهريه حق الوكاله ثابت در نظر گرفت.

از آنجايي كه معمولاً حق الوكاله جهيزيه كم است، معمولاً مبلغي با توافق موكل و وكيل تعيين مي شود. معمولا توافقي كه براي وكالت مهريه در نظر گرفته مي شود درصد معيني از كل مهريه است. البته نمي توان رقم خاصي را در نظر گرفت كه چند درصد از مهريه به وكيل تعلق مي گيرد. اصولاً براي حق الوكاله براي اجراي مهريه فقط توافق بين موكل و وكيل تعيين كننده ميزان حق الوكاله است، بنابراين هزينه حق الوكاله وكيل مهريه براي افراد مختلف مي تواند متفاوت باشد.

فقط در صورت عدم توافق بين موكل و وكيل بايد طبق تعرفه اي كه براي وكلا در نظر گرفته شده عمل كرد. لذا كليه موارد اعم از مشاوره، تنظيم اظهارنامه، دادخواست، قبوض و ساير هزينه ها به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل اداره اوقاف در تهرانسازمان اوقاف و امور خيريه سازمان يا سازماني مردمي است كه موقوفات خيريه مردم را جمع آوري و به دست نيازمندان مي رساند. وقف موضوعي است كه در تمام ادوار تاريخي مورد توجه مردم يا دولت و عموم مردم بوده است و پس از پيروزي انقلاب در سال 63، تشكيلات و اختيارات سازمان اوقاف و امور خيريه براي تعيين تكليف تصويب شد. از سازمان امور خيريه
در قانون مدني قواعدي وجود دارد كه در زمينه وقف مورد بررسي قرار مي گيرد. بيع مال موقوفه اي كه وقف شده است وقف خاص است. به همين دليل قانون اداره اوقاف لزوما نبايد توسط شخصي به نام متولي اجرا شود. سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان سازماني كه توسط يك سازمان مردم نهاد حمايت مي شود و نيازمند يك سري قوانين براي پيشگيري از وقوع جرم در اين سازمان است. اين سازمان ساختار و تشكيلات خاص خود را دارد.
در ابتدا سازمان اوقاف معرفي مي شود. امور خيريه و مراكز تشكيل دهنده اين مؤسسه مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت نياز ساختار و وظايف اعضاي سازمان اوقاف و امور خيريه نيز بررسي مي شود و فرهنگ وقف و انجام امور خيريه از مواردي است كه بر آن تأكيد شده است. در تاريخ و فرهنگ حقوقي ايران. سازمان اوقاف و امور خيريه با هدف تأييد و اداره موقوفات بدون متولي و رسيدگي به امور خيريه در سال ۱۳۹۲ تأسيس شد. قانون تشكيلات و اختيارات سازمان حج و اوقاف پس از انقلاب در سال 1342 و با تعيين تكليف سازمان اوقاف و امور خيريه تصويب و تأسيس شد.
بر اساس تبصره 1 اين قانون، انتخاب رئيس سازمان به عهده وزير فرهنگ و ارشاد است و چنانچه سرپرست از سوي ولي قانوني براي انجام اين امور مجاز باشد، منوط به اجازه سازمان است. ولي قانوني و اين سازمان فقط مسئول اداره و موقوفات است كه متولي آن نيست. وظيفه اين سازمان مد نظر است و موارد زيادي وجود دارد كه اداره اماكن مذهبي اعم از مساجد و امور موسسات دولتي و انجمن هاي خيريه به اين نهاد محول مي شود.
حدود وظايفي كه در چارچوب حفظ سازمان اوقاف و امور خيريه است. طبق ماده يك اين قانون به دو بخش تقسيم مي شود. اداره امور موقوفه اي كه متولي موقوفه يا مالك آن مجهول است و به عهده سازمان اوقاف و امور خيريه است وقف خاصي است كه اگر مصلحت وقت معين باشد يعني در حس نثر و پسوند يعني نسل هاي بعدي در قالب وظيفه سازمان اوقاف و امور خيريه و حل و فصل اختلافات بين غفلت شدگان و مداخله ولي قانوني است.
امور اماكن مذهبي اسلامي كه ترتيب خاصي براي اداره آنها مشخص نشده است و تعيين متولي براي اداره اين اماكن در چارچوب وظايف سازمان اوقاف و امور خيريه است. در مورد مؤسسات و انجمن هاي خيريه كه توسط دولت يا ساير مراجع ذيصلاح تأسيس مي شود و رسيدگي به امور آنها نيز در چارچوب وظايف موقوفات است. اداره موسسات و انجمن هايي كه به تشخيص دادستان فاقد صلاحيت هستند با تشخيص و تكليف دادگاه يا دادسرا ذيصلاح در صورت نداشتن نازل يا عدم صلاحيت آنها در اموري كه نازل فاقد صلاحيت است. پيش بيني كنيد در زمينه قبرستان هاي متروكه اي كه وقف است و متولي خاصي ندارد و با توجه به اينكه قبرستان ديگري در آن شهر ندارند فعاليت كنند. دفن متوفي در آنجا نياز به مراقبت دارد. كمك مالي در زمينه نشر معارف اسلامي و از ديگر وظايف اوقاف و امور خيريه، نظارت بر امور خيريه و هر وجهي است كه به عنوان وقتي براي امور عام المنفعه اختصاص مي يابد.مراكز تشكيل يا سازمان اوقاف و امور خيريه به سه بخش عمده تقسيم مي شود. سازمان هاي مركزي واحدهايي هستند كه مراكز استان ها و مراكز تشكيل دهنده موسسه خيريه در سطح كشور هستند. تمامي اين موسسات زير نظر سازمان اوقاف و امور خيريه كل كشور وظايف خود را انجام مي دهند. ساختمان مركزي اصلي ترين اداره اوقاف تهران است و مراكز استاني ساير شعب اداره اوقاف در مراكز استان ها و شهرستان هاي ديگر فعاليت مي كنند.
امروز 47 اداره استاني و 256 نماينده سازمان اوقاف و امور خيريهدر كشور در حال فعاليت هستند. واحدهاي وابسته به سازمان اوقاف كل كشور حوزه نظارتي هستند كه به دو گروه كلي علمي، فرهنگي، توليدي و اقتصادي تقسيم مي شوند. براي انجام وظايف سازمان امور خيريه لازم است واحدهاي تابعه متعلق به دانشكده هاي علوم قرآني، انتشارات و نه صندوق عمران وقف و شركت هاي كاشي سنتي گوهرشاد و درآمد حاصل از موقوفات و مردم باشد. امور؛ او در اين شركت ها و در اين سازمان هاي عمومي پول خرج مي كند.



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی
 
وکیل کیفری شخصی است که در جرایم کیفری از قبیل: خیانت در امانت، قتل، کلاهبرداری، تهدید و توهین، باج خواهی، ضرب و جرح، آدم ربایی، مزاحمت تلفنی، تجاوز، سرقت، انتقال مال و غیره و همچنین در زمینه تنظیم شکایت منظم و خوانا به مردم کمک می کند. به عنوان مثال، وکیل قتل که در زمینه جرایم کیفری فعالیت می کند باید دارای ویژگی های لازم برای رسیدگی به پرونده حساس قتل باشد. در واقع این وکیل به تنظیم شکایت کیفری به خوبی کمک می کند. اثبات بی گناهی یا مجرم بودن شخص به توانایی های این وکیل بستگی دارد. به همین دلیل انتخاب چنین وکیلی باید با دقت انجام شود. در این مقاله به شکلی کامل به این داستان پرداخته شده. اگر به دنبال بهترین وکیل در این زمینه هستید یا می خواهید در مورد وکیل کیفری بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.
 
 
 
وکیل کیفری خوب در تهران کیست؟
وکالت کیفری یکی از سخت ترین و حساس ترین مشاغل حقوقی محسوب می شود که موفقیت در آن نیازمند دانش، تخصص و مهارت فراوان است. حتی رعایت اقدامات وکیل نیز مهم است و او می تواند فوراً مرز بین برائت و مجازات را تغییر دهد. یک وکیل با تجربه بیشتر می تواند در این راه موفق تر باشد. البته برخی نیز بدون داشتن دانش و تجربه کافی در بسیاری از موارد شکست می خورند.
 
به همین دلیل انتخاب یک وکیل خوب و با تجربه بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با وکلای مجرب ما در موسسه سفیر صلح تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.
 
جالب است بدانید که یک وکیل خوب باید از ابزار اصلی، کلمات و بیان خود استفاده کند و اگر بتواند از کلمات و جملات به خوبی استفاده کند، پیروز شده است.
 
در ادامه دو پرونده وکیل دعاوی کیفری و وکیل ضمانت کیفری به تفصیل توضیح داده شده است.
 
 
 
معرفی وکلای کیفری
طبق ماده 128 ق.م.ا در مواردی حضور وکیل در دادگاه منوط به اجازه دادگاه است.
 
زمانی که فایل محرمانه تلقی شود. موارد زیر به عنوان محرمانه طبقه بندی می شوند:
 
مسائل خانوادگی
دعاوی خصوصی به درخواست طرفین پرونده
اگر علنی شدن محاکمه به موضوعی امنیتی یا مذهبی تبدیل شود
اگر اعمال منافی عفت و جرایم منافی اخلاق باشد
همچنین طبق قانون در مواردی مانند سرقت، توقیف و... دو طرف پرونده می توانند حداکثر تا دو نفر وکیل انتخاب کنند.
 
اگر پرونده یکی از موارد مهم مانند: آدم ربایی، تجاوز به عنف و غیره باشد، طرفین یک تا سه وکیل خواهند داشت.
شکایت کیفری چیست؟
شکایت کیفری شکایتی است که توسط یک شخص علیه شخص دیگری که مرتکب جرم شده است تنظیم می شود.
 
قاضی برای چنین شکایتی مجازات تعیین می کند. این شکایت باید ابتدا در دادگاه ثبت شود.
 
این شکایت باید به شخص مورد شکایت شما و همچنین به دادستان ارسال شود.
 
شخص مورد نظر باید با مشخصات کامل شناسایی و شکایت مکتوب شود.
 
مدارکی که شخص برای شکایت خود دارد نیز باید ضمیمه شکایت شود.
 
درست است که نوشتن این نوع شکایت چندان سخت نیست، اما برای نوشتن آن می توانید از یک وکیل کمک بگیرید.
دانش لازم برای انجام وظیفه وکیل کیفری
پزشکی قانونی
آشنایی با پزشک قانونی برای یک وکیل قطعا خیلی مهم است. در این صورت است که می تواند به خوبی و بدون اشتباه نظر حقوقی کارشناسی بدهد.
 
علم سلاح
اگرچه قتل با اسلحه گرم گاهی اتفاق می افتد، اما چندان رایج نیست و به ندرت اتفاق می افتد. اما یک وکیل خوب باید با این علم آشنا باشد. زیرا گاهی اتفاقات پیچیده ای رخ می دهد که حل آن نیازمند آشنایی با انواع سلاح هاست. یک وکیل باید با انواع سلاح ها، روش کار و ویژگی های آن آشنا باشد.
 
پلیس دانشگاهی
در پرونده های مجرمانه مختلف که نیاز به انگشت نگاری، شناسایی اثر انگشت از صحنه جرم، کشف جعل، جمع آوری بقایای جسد در صحنه جرم و ... دارد، اهمیت پلیس علمی مشخص می شود.
 
 
 
بهترین وکیل مهریه در تهران کیست؟
تهران شهری پرجمعیت است که می توانید وکلای مجرب زیادی را برای حل مشکل خود انتخاب کنید و نمی توان گفت بهترین وکیل مهریه در تهران کیست؟ با کمی جستجو می توانید لیست بلندبالایی از بهترین وکلا در تهران داشته باشید.
 
پس از گذراندن جلسه مشاوره و تعیین میزان حق الوکاله وکیل، قراردادی بین موکل و وکیل منعقد می شود که طی آن وکیل موظف است در مدت کوتاهی خواسته موکل را انجام دهد. وکیل پس از دریافت مدارک، دادخواستی تنظیم و پیگیر پرونده می شود.
 
این بهترین وکیلی است که می تواند با مراجعه به قوانین و مقررات مندرج در قانون طلب موکل خود را از طرق قانونی که مهریه است دریافت کند.
 
ممکن است دلایل زیادی برای دریافت مهریه، فوت همسر یا طلاق، دریافت داشته باشد مهریه در هر دو حالت راه حل های متفاوتی دارد. مهریه از دو طریق ثبتی و دادگاه خانواده قابل مطالبه می باشد که از هر دو طریق وکیل می تواند با پیگیری پرونده درخواست شما را برآورده کند. آنچه وکیل مهریه را در کار خود موفق می کند، آگاهی از قوانین و مقررات است که تنها با مطالعه مکرر به دست می آید. بنابراین در کنار تحصیلات دانشگاهی، تحصیل رایگان و به روز رسانی دانش می تواند نقش اساسی در موفقیت یک وکیل داشته باشد.


:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


وکیل ثبت اسناد و مدارک در تهران
مطابق ماده 1284 قانون مدنی، سند رسمی به این معناست که افراد جامعه می توانند در دعوا یا دفاع از دعوی از آن سند رسمی به عنوان دلیل استفاده کنند. به همین دلیل می توان از نوشته ها به عنوان اسناد قابل استناد قانونی استفاده کرد. به همین دلیل می توان سند را یکی از مهمترین دلایل تثبیت اختلاف دانست.

در صورتی که تمام شرایط دادگاه را داشته باشد، دادگاه می تواند به آن دستور عمل کرده و بر اساس آن رای صادر کند. در صورتی که سند رسمی مورد تایید دادگاه باشد و دارای کلیه شرایطی باشد که قانون و دادگاه برای قانونی بودن سند رسمی ارزیابی کرده اند، می تواند از آن استفاده کند. برای دریافت سند رسمی ابتدا باید به دفتر مراجعه کنید. پس از اینکه ثبت کننده هویت شما را تأیید کرد؛ شناسنامه و مدارک ارائه شده را می خواند و پس از تایید هویت شما، وظیفه سردفتر احراز هویت و طرف معامله است. اگر شما به عنوان یکی از طرفین معامله به دیگری وکالت داده باشید، سند در دفترخانه امضا می شود.

دفترخانه باید وکالتنامه را خوانده و اعتبار و اعتبار آن را بررسی کند و از اختیارات وکالت اطمینان حاصل کند. در صورتی که سردفتر نسبت به هویت اشخاص حقیقی صاحب وکالت شک داشته باشد. ابتدا دو نفر از افراد مشهور و مورد اعتماد شخصاً هویت خود را شناسایی کنند و مسئول دفتر پشتیبانی این موضوع را ثبت و شاهدان نیز این نکته را امضا و در سند قید کنند. اگر این افراد حضور نداشته باشند مثلاً شاهد کودک یا نابینا یا ناشنوا نباشد یا ذینفع معامله نباشد یا حتی خدمه طرفین معامله نباشد سردفتر نمی تواند سند را ثبت کند. .

اشخاص حقوقی که در دفتر اسناد رسمی ظاهر می شوند، سردفتر در قبال آنها وظایفی دارد. ابتدا آخرین مدیران و صاحبان حق امضاء کسانی که از طرف شرکت حق امضاء سند رسمی را دارند، اداره ثبت استعلام می کند و در صورت مطالعه اساسنامه و روزنامه رسمی شرکت، اقدام به تنظیم و ثبت می نماید. سند رسمی به نفع آنها

در خصوص اشخاص حقوقی، منظور از اشخاص حقوقی، گروهی از افراد است که از مصالح عمومی که قوانین موضوعه در مورد حکم شخص حقیقی گفته است، منتفع می‌شوند. بحث حقوق و تکالیف وجود دارد. اعم از شرکت های تجاری و انجمن های دولتی و شهرداری و اداری سازمان های دولتی بر اساس ماده 587 به محض ایجاد و بدون نیاز به ثبت شخص حقوقی. در ماده 588 آمده است که شخص حقوقی دارای حقوق و تکالیفی است که قانون برای این افراد ارزش قائل است مگر وظایفی که فقط انسان می تواند انجام دهد. از جمله حقوق و تکالیف والدین و بستگانی که با طرف رابطه خونی نزدیک دارند.
در روند رسیدگی به سند رسمی ممکن است یک سری مسائل پیش بیاید که تنها توسط فردی که در این زمینه تحصیل کرده یا مواردی از این دست را بررسی و حل کرده باشد حل می شود و به همین دلیل در روند رسیدگی به اسناد، شما نیاز دارید شما یک وکیل با تجربه هستید.

سردفتر رسمی قبل از تنظیم و ثبت معاملات اشخاص حقوقی. شخصیت این افراد باید از نظر هویتی بررسی شود. تاسیس شرکت های مذکور در قانون تجارت در روزنامه رسمی اعلام می شود و این شرکت ها موظفند آگهی روزنامه رسمی اساسنامه شرکت و شرکت نامه را به نمایندگی از اداره ثبت شرکت به دفتر اسناد رسمی تسلیم کنند.

در صورتی که بخواهد انتقال سهام شرکت و انتقال را به سردفتر تسلیم کند، وضعیت شرکت را از اداره ثبت استعلام می کند و طبق دستور ماده 61 معامله اشخاص را به عنوان شرکت یا ثبت می کند. نماینده شرکت که قبل از احراز شخصیت حقوقی خود ممنوع است. اگر توانایی سردفتر برای انعقاد قرارداد بین دو طرف از نظر قانون و صلاحیت آن بررسی شود، می توان آن را با همان سن قانونی در شناسنامه شناسایی کرد. اگر یکی از طرفین سند یا عقد عراقی قرارداد داشته باشد، مالک است و اگر مال غیر منقول بخواهد منتقل شود، باید توسط سردفتر احراز شود. سردفتر باید اولاً از اداره ثبت اسناد و املاک مالکیت فروشنده را تأیید کند و ثانیاً هویت شخصی که قرار است سند به نام او ثبت شود.
اگر مقامات رسمی سند را تهیه کنند، باید صلاحیت آن را داشته باشند. سردفتر صلاحیت ثبت رسمی اسناد ازدواج و طلاق را ندارد و یا دفاتر اسناد رسمی اصفهان نمی توانند فعالیت های منتقل شده را تنظیم کنند. زیرا این قوانین و اعمال مأمور رسمی فقط در محل مأموریت او و در آماده سازی انجام می شود
در سند تشریفات قانونی مربوط، تشریفات قانونی باید رعایت شود که به دو دسته تقسیم می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 


وکیل سرپرستی در استان تهران
سرپرستی و سرپرستی در قانون جمهوری اسلامی ایران در قانون ایران سرپرستی اطفال و کودکانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند. یعنی دخترانی که کمتر از 9 سال قمری دارند و پسرانی که کمتر از 15 سال قمری دارند و در صورت نداشتن ولی یعنی پدر یا جد پدری یا کسی که از طرف آنها سرپرستی آنها را بر عهده دارد. پدر و پدربزرگ پدری؛ شخص دیگری را قیمومیت می گویند.

وظیفه دادستان این است که در صورتی که دادستان شناسایی اشخاص را موضوع دادگاه قرار دهد و اشخاصی که برای سرپرستی مناسب هستند به دادگاه معرفی شوند و قیمومیت صرفاً مربوط به امور مالی آن و حقوق و تکالیف مربوط به آن باشد. ولايت و طفل تحت قيمومت انديشه حفظ نفقه و احترام به تربيت و وظايفي كه بر عهده فرزندان است. والدین مجاز به اعمال مجازات های محرومیت و محدودیت های متعارف برای فرزندان تحت تکفل خود هستند که سرپرست نیز مسئولیت این اختیار را بر عهده دارد.

خانواده هایی که تصمیم به نگهداری از کودکان بی سرپرست دارند، باید شرایط و وظایفی را که قانون تعیین می کند، بپذیرند و شرایطی را که والدین باید از نظر دادگاه های قضایی داشته باشند، داشته باشند. البته باید نظارتی هم داشته باشد که قانون برای آنها در زمینه فرزندان اهلی و سرپرستی مشخص کرده است.

تعریف کلمه غیر ناظر و ناظر کیست؟ شاید قضیه و ناظر کلمه ساده به نظر برسد. اما وقتی به عمق آن نگاه می کنیم، وظیفه بسیار سنگینی برای مردم است. در بسیاری از جوامع قوانین متفاوتی برای غیر قیم و غیر قیم تعیین شده است، اما بارها افراد تصور فرزند و سرپرستی را تجربه کرده اند و تمایل به داشتن فرزند داشته اند. اما راهکارهایی وجود دارد که مسئولیت سرپرستی و تربیت کودک را بر عهده می گیرد و در محاکم قضایی معنای جدی تری دارد و گفته می شود فردی که از سوی قاضی برای نگهداری از طفل صغیر دیوانه یا نابالغ تعیین می شود. که در اصطلاح به آن امین می گویند و قوانین اسلام اگر برای طفل صغیری که مسلمان نیست ولی او نیز باید مسلمان باشد.

وظایف دادستان نسبت به امور قیمومیت، رسیدگی به مولا در مقابل بقیه وظایفی که منحصر به مراقبت از شخص است، به ویژه زمانی که او در حبس مادر، نماینده قانونی نیز باشد، از طریق اسناد و مدارک و در کلیه اعمال و معاملات به دستور دادگاه انجام می شود. در صورتی که پس از صدور حکم سرپرستی، دفاتر و دفاتر قطبی را به عنوان نماینده معرفی کند، به دلیل عدم بلوغ، رشد یا تعادل روحی، از انجام اعمال حقوقی منع شده و نیاز به وکیل یا قیم دارد. ساع و صغیر میز در زمینه معاملات سلبی و بلاعوض حق تصمیم گیری دارند ولی در صورت باطل بودن معاملات آنها. فقط با اجازه غیر قابل تعویض است و اعمال حقوقی و عقود محدود و جزئی عموماً باطل و غیر قابل فسخ است.

مهجور کیست؟

به موجب ماده ۱۲۰۷ قانون مدنی شخصی که از تصرف در اموال و حقوق مالی خود منع می شود، حرام می گویند. در قانون، افرادی که به عنوان مهجور تعریف شده اند، افراد زیر سن قانونی هستند که رشید نیستند. یعنی حق تصرف عقلایی در اموال و حقوق مالی خود را ندارد. ثالثاً تصرف در اموال این افراد توسط ولی یا قیم انجام می شود که توسط قیم تعیین می شود.

تشکیل پرونده در اداره سرپرستی. فردی که می خواهد سرپرستی بگیرد باید به همراه اصل و کپی گواهی فوت متوفی، اصل شناسنامه صغیر، درخواست کتبی سرپرستی را ارائه و به سرپرستی تحویل دهد. پس از اینکه رئیس دایره سرپرستی این موارد را با اصل به اداره آورده شد، دستور تشکیل پرونده و ارجاع پرونده به یکی از شعب سرپرستی داده می شود.

پس از بررسی پرونده، دادیار دادسرای سرپرستی؛ اظهارنامه را ارسال و برای تحقیق و تفحص از متوفی به کلانتری محل سکونت صغیر ارسال می کند. واحد شناسایی نیروی انتظامی مدرسه، پلیس را برای بررسی سوابق کیفری به کلانتری محل زندگی سرپرست می فرستد. پس از استماع و پاسخ به سؤالات، در صورتی که متقاضی سرپرستی شرایط لازم را داشته باشد، از سوی دادگاه به عنوان قیم معرفی می شود.
طفل صغیری که جد پدری یا وصی از طرف پدر یا جد پدری دارد نیازی به قیم ندارد و می تواند طبق موازین شرعی اقدامات قانونی لازم را در زمینه اموال صغیر انجام دهد. اطلاع رسانی و ارائه مدارک و با صدور ولایات نام که در بند 73 امور گمرکی آمده است وظایف آن را مشخص کرده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

وكيل مجرب در تهران

 

وكيل با تجربه عموم مردم به دنبال وكيل مجرب براي حل پرونده هاي حقوقي خود هستند. بسياري از مردم اين ايده را دارند كه وكلاي پايه يك دادگاه همگي وكلاي با تجربه هستند. و مي توانند به همه وكلا براي حل پرونده هايشان اعتماد كنند. تجربه حرف اول را در زندگي مي زند.

 

 

 

افرادي كه تجربه زيادي دارند مي توانند با تجربه بالاي خود به راحتي امور را مديريت كنند. نتيجه اين مديريت صحيح و اصولي باعث موفقيت مي شود. اين در مورد پرونده هاي دادگاه نيز صدق مي كند. اگر مي خواهيد در پرونده يا پرونده هاي حقوقي خود موفق شويد، بايد با يك وكيل مجرب همكاري كنيد. سوالي كه ممكن است براي شما پيش بيايد اين است كه چگونه مي توان يك وكيل با تجربه زياد پيدا كرد؟ پاسخ سوال شما با ماست پس ادامه مقاله را از دست ندهيد.

 

 

 

يك وكيل با تجربه بايد در زمينه وكالت تحصيل كرده باشد، علاوه بر اين بايد سال ها به عنوان وكيل فعاليت كرده باشد. نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه صرف داشتن سابقه طولاني در حرفه وكالت باعث نمي شود كه فرد به يك وكيل با تجربه تبديل شود. اين وكيل بايد پرونده هاي مختلف حقوقي را انجام داده باشد و موكلان نيز از وكالت وي رضايت كامل داشته باشند. در صورتي كه وكيل داراي صفات و ويژگي هاي ذكر شده باشد مي توان او را وكيل متخصص و مجرب ناميد.

 

مهمترين دليل انتخاب وكيل مجرب چيست؟

 

يكي از مهمترين دلايلي كه افراد به دنبال وكيل مجرب مي گردند؛ تخصص آنها در حل پرونده هاي حقوقي است. علاوه بر اين، اين وكلا مي توانند با استفاده از تجربيات مشابه خود در ساير موارد مشابه، روند رسيدگي را تسريع بخشند. يكي از ويژگي هاي يك وكيل با سابقه اين است كه از كليه قوانين، رويه ها و ... پرونده ها يا دعاوي حقوقي آگاهي كامل دارد و مي داند كه چگونه اين پرونده ها را بررسي كرده و اطلاعات كاملي را در اختيار موكلان خود قرار دهد. .

 

 

 

تفاوت بين تجربه و آموزش تئوري چيست؟

 

حقيقت اين است كه اگرچه همه وكلا تحصيلات حقوقي دارند، اما نمي توان به آنها اعتماد كرد. به عبارت ديگر، تا زماني كه وكيل از موضوع مطلع نشود، نمي تواند تجربه كسب كند; به همين دليل است كه فقط آموزش نظري كه در كتاب هاي حقوقي نوشته شده است براي داشتن تجربه كافي نيست. اگر پرونده حقوقي داريد كه برنده شدن در اين پرونده ها براي شما اهميت ويژه اي دارد، حتما بايد به يك وكيل مجرب مراجعه كنيد.

 

 

 

يكي از ويژگي هايي كه هر وكيل با تجربه اي از آن بهره مي برد سرعت است. اين وكلا بر اساس تجربيات خود در كمترين زمان ممكن به حل پرونده هاي مختلف حقوقي مي پردازند. وكلاي مجرب بهترين گزينه براي افرادي هستند كه زمان زيادي براي دفاع از خود در پرونده هاي حقوقي خود ندارند.

 

 

 

چگونه وكلاي مجرب پيدا كنيم؟

 

راه هاي مختلفي براي يافتن وكلاي مجرب در تهران يا ساير نقاط كشور وجود دارد. اولين و مهمترين راه را مي توان تحقيق در مورد وكيل دانست. به اين ترتيب رزومه وكيل را بررسي كنيد و اگر رزومه قوي داشته باشد نشان دهنده باتجربه بودن وكيل است.

 

 

 

راه دوم را مي توان جستجو در گوگل دانست، فقط با جستجوي عبارت وكيل با تجربه در موتور جستجوي گوگل، ليستي از وكلاي مجرب را مشاهده خواهيد كرد. پس از يافتن اين وكلا، ابتدا مي توانيد با آنها تماس تلفني داشته باشيد. مشكل خود را بيان كنيد و از آنها بپرسيد كه آيا تا به حال پرونده اي مشابه شما را تكميل كرده اند يا خير. در اين صورت مي توانيد بر اساس اطلاعات به دست آمده بهترين تصميم را بگيريد.

 

 

 

راه ديگر براي يافتن يك وكيل با تجربه اين است كه از اطرافيان خود بپرسيد. اگر اطرافيان شما تجربه موفقي از كار با يك وكيل دارند. آنها مي توانند در يافتن وكلاي مجرب مفيد باشند.

 

هزينه يك وكيل مجرب چقدر است؟

 

برخي افراد اين تصور را دارند كه حقوق وكلاي مجرب بسيار بالاتر از ساير وكلا است. اين تفكر تا حد زيادي اشتباه است. زيرا هر وكيلي با توجه به نوع پرونده، ميزان تخصص و مهارت براي موفقيت در پرونده، سختي و پيچيدگي پرونده و ... حقوق خود را تعيين مي كند پس فقط بر اساس شنيده ها وكيل انتخاب نكنيد.

 

 

 

مزاياي وكلاي مجرب گروه وكلاي يعقوبي

 

تلاش براي رفع تاخير در رسيدگي

 

حضور منظم در جلسات دادگاه

 

پيگيري مستمر پرونده مددجو و ارائه گزارش پرونده به مددجو

 

انعقاد قرارداد وكالت به صورت عادلانه

 

قبول وكالت توسط وكيل متخصص در زمينه هاي مختلف حقوقي، كيفري، خانوادگي و ...



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل خانم در تهران

در دنياي امروز مشكلات حقوقي زيادي وجود دارد كه همه مردم از قوانين و مقررات آن آگاهي ندارند. به همين دليل وجود يك وكيل مجرب در اين زمينه مي تواند به آنها كمك كند.

 

يك وكيل زن مجرب مي تواند با اطلاع رساني به مردم و دانستن تمامي شگردها و شگردهاي قانون و همچنين نگاه به مسائل از منظر حقوقي، فرد را در زمينه مشكلات و معضلات حقوقي راهنمايي كند. ممكن است اگر فردي پيگير مشكلات حقوقي خود باشد چندين سال در دادگاه معطل شود و در نهايت نتيجه بگيرد اما با حضور وكيل مجرب بدون حضور در كمترين زمان ممكن به نتيجه مطلوب برسد. دادگاه.

 

قبل از اينكه به سراغ ويژگي هاي يك وكيل مجرب برويم، بهتر است توضيح دهيم كه وكالت چيست. در لغت نامه وكالت به معناي تسليم است. وكالت در اصل به معناي قراردادي است كه به موجب آن يك وكيل مي تواند به عنوان نماينده يك شخص عمل كند.

 

همچنين مي توان از آن براي انجام كارهاي قانوني خود استفاده كرد. وكيل مي تواند مشاوره حقوقي خوبي براي شما باشد تا بتوانيد مشكلات خود را به بهترين نحو حل كنيد. وكيل در تهران با عقد قرارداد مي تواند مشكلات حقوقي مردم را حل كند.

ويژگي هاي وكيل مجرب در تهران

انتخاب وكيل مجرب بر اساس ويژگي ها و يك سري ويژگي ها صورت مي گيرد. افراد با دانستن اين ويژگي ها و ويژگي ها، وكيلي ماهر و با تجربه را انتخاب مي كنند. وكالت مهم و حياتي است. يك اشتباه كوچك باعث مي شود كه در دعوا شكست بخوريد و محكوم شويد.

 

وكيل مجرب وكيلي است كه با كليه قوانين و مقررات و اسرار وكالت آشنايي كامل داشته باشد. همچنين بايد بر تمام مقررات قانوني مسلط باشد و از آنها به نفع موكل خود استفاده كند. اين موارد مستلزم مطالعه زياد و تسلط كافي بر قوانين و مقررات قانوني است.

 

همچنين يك وكيل مجرب بايد اطلاعات كامل و جامعي از موكل خود و مشكلي كه براي او ايجاد شده است داشته باشد و بتواند به اتهامات وارده به طور كامل رسيدگي كند. همچنين بايد بتواند تحقيقات جامع و كاملي را انجام دهد. يك وكيل مجرب بايد بتواند براي موكل خود حاشيه امن ايجاد كند و نسبت به موكل احساس مسئوليت داشته باشد.

معرفي وكيل مجرب در تهران

وكيل با تجربه، وكيلي است كه اسرار موكل خود را مي داند. يك وكيل خوب بايد از اسرار موكل خود محافظت كند. حفظ اسرار مشتري بسيار مهم و حياتي است.

 

يك وكيل با تجربه از دادن وعده هاي دروغين و غير واقعي اجتناب مي كند. يك وكيل مجرب براي جلب نظر موكل دروغ نمي گويد و وعده دروغ نمي دهد. دادن وعده هاي دروغين و غيرقابل باور فقط مشتري را به بيراهه مي كشاند و اين فقط باعث ضرر و زيان ارباب رجوع مي شود.

 

اگر يك وكيل خوب و با تجربه از نتيجه كار مطمئن باشد، قول قطعي به موكل خود نمي دهد. وكيل مجرب موكل خود را از انجام كارهاي غير ضروري و متفرقه باز مي دارد.

 

يكي ديگر از ويژگي هاي يك وكيل با تجربه اين است كه موكل خود را براي گرفتن حق الزحمه بيشتر درگير فرآيندهاي دشوار غير ضروري نمي كند. صداقت حرف اول بين وكيل و موكل است.

 

يك وكيل با تجربه مسائل حقوقي را پيچيده نمي كند. يك وكيل مجرب نبايد به هيچ وجه مراحل قانوني را براي گرفتن نتيجه بهتر پيچيده كند. وظيفه يك وكيل مجرب ساده سازي مسائل حقوقي است. وكيل مي تواند اطلاعات خود را در اختيار قاضي قرار دهد و روند پيشرفت پرونده را تسريع بخشد.

 

يك وكيل مجرب به شأن و جايگاه قاضي احترام مي گذارد. هر وكيلي در هر سطحي بايد به قاضي احترام بگذارد. همچنين بايد از تملق و چاپلوسي در مقابل قاضي پرهيز كرد. زيرا اين موارد باعث مي شود كه قاضي تحت تأثير قرار گيرد و نتيجه نهايي پرونده را تحت تأثير قرار دهد.

نكات مهم در انتخاب وكيل مجرب

قبل از انتخاب وكيل بايد حق الوكاله را با وكيل مشخص كنيد تا در آينده دچار مشكل نشويد. شما بايد از اطراف بپرسيد و براي پيدا كردن يك وكيل با تجربه وقت بگذاريد. فقط به تبليغات مجازي و شبكه هاي اجتماعي تكيه نكنيد.

 

انتخاب يك وكيل با تجربه يك قدم مهم است. يك وكيل مجرب مي تواند پرونده شما را در كوتاه ترين زمان و به آسان ترين شكل ممكن به نتيجه برساند. همچنين جنسيت و سن وكيل نمي تواند عاملي در انتخاب شما باشد.

 

يك وكيل مجرب مي تواند با توجه به مستندات پرونده شما بدون درگير شدن شما در مسائل به نتيجه مناسبي دست يابد. همچنين مي تواند تا پايان مسير براي رسيدن به نتيجه دلخواه در كنار شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

نحوه وصول مهريه در تهران

نحوه وصول مهريه با كمك وكيل در تهران، رياست محترم قوه قضائيه بخشنامه اي (بند ب ماده 113 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه) به مراجع قضايي ابلاغ كرد كه به موجب آن مقرر شد افرادي كه داراي سند رسمي معتبر از جمله سند ازدواج و... هستند براي اجراي مهريه مندرج در سند ازدواج خود بايد ابتدا به واحدهاي ثبت اسناد و املاك (اداره پنجم مهريه) مراجعه كنند. با مصادره اموال زوجين حقوق شرعي و قانوني خود را دريافت مي كنند و طبق روال جديد نمي توانند ابتدا از طريق دادگاه اقدام كنند با ما همراه باشيد تا نحوه وصول مهريه را بياموزيم.

 

قبل از تصويب بخشنامه جديد نحوه وصول مهريه به اين صورت بود كه زوجه مختار بود براي مطالبه مهريه به دادگاه يا دفترخانه مراجعه كند. اما در حال حاضر مرحله اول بايد از طريق ثبت نام انجام شود. در صورتي كه زوجه موفق به وصول حقوق قانوني خود از طريق اداره ثبت نگردد بايد از ادامه عمليات اجرايي در دفتر انصراف و تقاضاي مختومه شدن پرونده نمايد. سپس زوجه پس از مختومه شدن پرونده در اداره ثبت جهت وصول مهريه به دادگاه مراجعه نمايد.

 

اداره پنجم جهيزيه (اداره ثبت احوال) پس از درخواست اجرايي زوجه، اموال زوج را شناسايي و ضبط نمايد. در صورتي كه ظرف مدت دو ماه از تاريخ تقاضاي اجرائيه در دفترخانه، اموال زوج شناسايي و توقيف نشده باشد و يا ظرف شش ماه امكان اجراي مهريه وجود نداشته باشد، زوجه مي‌تواند با استرداد از اجراي مهريه به دادگاه مراجعه كند. در دفتر جهيزيه پنجم و دريافت گواهي انصراف از اجراي جهيزيه. .

 

گام به گام نحوه جمع آوري جهيزيه در تهران

گام اول)

 

زوجه با همراه داشتن مدارك شناسايي ( شناسنامه و كارت ملي )، اصل سند ازدواج يا كپي آن، به دفتر خانه ازدواجي كه در سند ازدواج يا شناسنامه درج شده است، مراجعه و تقاضاي صدور اجرائيه نمايد. مهريه اش

 

اگر به اصل قرارداد دسترسي نداريد، مثلاً عقد در دست زوجين است، مي توانيد با مراجعه به دفتر خانه اي كه در آن ازدواج كرده ايد و با پرداخت هزينه اي ناچيز، يك كپي از قرارداد را درخواست كنيد.

 

اين مشكل ممكن است براي شما پيش بيايد اگر آدرس دفترخانه اي كه ازدواج در آن انجام شده تغيير كرده باشد يا فراموش كرده باشيد دفتر ازدواج محل ازدواج شما كجا بوده است يا حتي اگر سردفتر فوت كرده باشد. مي توانيد به مركز ثبت ازدواج و طلاق و يا اداره ثبت احوال شهر مورد نظر مراجعه كرده و آدرس جديد يا اسپانسر دفتر را بيابيد.

 

مرحله دوم)

 

زوجه يا وكيل زوجه مي توانند براي كل مهريه يا قسمتي از آن مثلاً 110 سكه از 300 سكه اجرائيه را از سردفتر بخواهند و دفتر خانه نيز به ميزان خواسته اجرائيه مي كند. زوجه يا وكيل بايد فرم مخصوصي را كه دفتر خانه براي معرفي اموال زوجين در اختيار آنها قرار مي دهد پر كند. مثلاً معرفي پلاك خودروي شخصي زوج، شماره تلفن همراه زوج، شماره ثبت اموال غيرمنقول و سهام شركت...

 

مرحله سوم)

 

با اطلاع زوجين از صدور اجرائيه جهيزيه توسط دفتر خانه، اداره خانه پس از صدور اجرائيه، آن را به اداره ثبت ارسال مي كند تا در دفترخانه اجرا شود. همچنين در صورت ثبت نام در دادگستري ايران يك نسخه از اجرائيه را به صورت الكترونيكي براي زوجين ارسال مي كند. در غير اين صورت حتي اگر زوجين در آنجا ساكن نباشند و اين آدرس مربوط به گذشته باشد، از طريق پست سفارشي به آخرين آدرس زوج درج شده در قرارداد ارسال مي شود.

 

در حال حاضر دفتر خانه فرم مخصوص معرفي اموال زوج را به زوجه مي دهد تا دارايي زوج را درج كند از قبيل حساب بانكي، اموال منقول و غيرمنقول، سهام شركت، خط تلفن، اموال يا وجوه با شخص ثالث مانند سهم الارث. و سهم حقوق و مزايا و حتي ممنوع الخروجي براي معرفي زوجين به ترتيب. در صورتي كه زوجه به هيچ يك از اموال زوج دسترسي نداشته باشد، بنا به درخواست زوجه، اداره ثبت اسناد از مراجع مربوطه استعلام مي كند.

مرحله چهارم)

 

پس از تشكيل پرونده اجرائيه در دفترخانه، پيامكي حاوي شماره پرونده اجرايي براي زوجه ارسال مي شود كه زوجه از سامانه تعيين وقت جهيزيه اينترنتي جهت پيگيري و مراجعه به سردفتر وقت قبلي گرفته و سپس در تاريخ مورد نظر جهت پيگيري پرونده به اداره ثبت مراجعه نماييد. در حال حاضر براي مراجعه به دفتر جهيزيه پنجم بايد نوبت اينترنتي داشته باشيد.

 

مرحله پنجم)

 

طبق ماده 20 قانون نحوه اجراي احكام اسناد رسمي ابلاغ اجراي مهريه به زوجين.

مهلت ده روز از تاريخ ابلاغ در خصوص پرداخت مهريه در نظر گرفته مي شود.

 

مرحله ششم)

 

در صورتي كه زوجه موفق به توقيف اموال زوج شود كه جزو مستثنيات بدهي نيست، اموال براي تعيين قيمت به كارشناس رسمي (ارزيابي كننده) ارجاع مي شود. بدست آوردن

 

نكته: اين احتمال وجود دارد كه اموال زوج در شهري غير از شهري باشد كه زوجه در آن شهر اجرائيه صادر كرده است، مثلاً زوجه براي مهريه در تهران اجرائيه صادر كرده است ولي اموال زوج واقع شده است. در شهر اصفهان اين نماينده عمليات اجرايي را در آن شهرستان ادامه خواهد داد.

 

قدم هفتم)

 

در صورتي كه زوجه ظرف مدت دو ماه پس از تقاضاي صدور اجرائيه نتواند با استعلام از ثبت احوال اموال زوج را شناسايي و توقيف كند و يا نتواند مهريه مندرج در سند ازدواج را ظرف مدت يك ماه اجرا كند. مهلت شش ماهه يا مال معرفي شده در صورتي كه مذهب جزء استثنائات باشد زوجه بايد نسبت به مختومه شدن پرونده اقدام و با گواهي ثبت به دادگاه مراجعه كند.

 

گام هشتم)

 

پس از دريافت گواهي از اداره ثبت نام زوجه، بايد به دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه و دادخواست ثبت نام نماييد. پس از ارسال دادخواست به دادگاه و تعيين وقت رسيدگي و تشكيل جلسه، دستور پرداخت مهريه را صادر مي كند.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

ابطال سند رسمي انتقال مالكيت در تهران

ابطال سند رسمي انتقال مالكيت بديهي است يكي از مهم ترين ويژگي هاي سند رسمي اعتبار آن در جامعه است. با توجه به اهميت و اعتبار فوق‌العاده اسناد رسمي در تنظيم روابط و روابط اجتماعي مردم و نيز نقش مهمي كه در تضمين حقوق افراد ايفا مي‌كند، قانونگذار الزاماً با وضع قوانين خاص و قانون مربوط، شرايط خاص، از اين گونه اسناد حمايت مي‌كند. اشخاص ذيصلاح و در برخي موارد مراحل تهيه اين گونه اسناد مشخص شده است.

 

با توجه به گستردگي قواعد و مقررات شكلي و ماهوي در تنظيم اسناد رسمي، قانونگذار ضمن وضع قوانين خاص، ناگزير در مواردي با درخواست ابطال اسناد رسمي از مرجع قضايي، امكان ناديده گرفتن ارزش و اعتبار اسناد رسمي را پيش بيني مي كند. انجام داده است

 

به عنوان مثال: جعل اسناد رسمي و صدور اسناد مالكيت معارض از جمله اقدامات و در عين حال از مهمترين موارد ابطال اسناد رسمي است; اما لازم به ذكر است كه ذينفعان در ابطال اين گونه اسناد زماني به نتيجه مطلوب دست خواهند يافت كه با تكيه بر رويه عملي مناسب و در نظر گرفتن آثار ابطال اسناد رسمي اقدام كنند.

 

موارد و مصاديق ابطال سند رسمي مالكيت

عدم وفاي به صحت قرارداد يكي از شايع ترين دلايل بطلان معامله است مانند عدم مالكيت فروشنده در زمان معامله.

جعل سند انتقال يا جعل اسناد انتقال قبلي.

اسناد مالكيت متناقض

عدم توانايي يكي از طرفين قرارداد در زمان انعقاد قرارداد

اسناد رسمي و غير واقعي، گاهي طرفين قرارداد بدون اينكه قصد واقعي نقل و انتقال داشته باشند به صورت غير واقعي قرارداد مي بندند. به اين گونه قراردادها كه فاقد واقعيت بوده و به صورت غيرواقعي تنظيم مي شوند، عقود صوري مي گويند. (معامله به قصد فرار از دين). لذا مي توان تقاضاي ابطال سند رسمي مذكور را به دليل صوري بودن و نداشتن پشتوانه حقوقي واقعي از مراجع قضايي داد.

ابطال عمليات اجرايي كه در نتيجه آن سند مورد نظر صادر شد. در صورتي كه انتقال از طريق مزايده به حكم دادگاه باشد، درخواست ابطال سند رسمي انتقال مستلزم تخلف از حكم ابطال عمليات اجرايي است.

ابطال رأي هيأت موضوع ماده 147 قانون ثبت «در صورتي كه سند مالكيت به موجب رأي هيأت موضوع مواد 147 و 148 اصلاحي قانون ثبت اسناد و املاك صادر شده باشد، مدعي ابطال ( متقاضي) ابتدا بايد برخلاف تصميم هيأت اقدام و سپس درخواست ابطال سند رسمي را بنمايد

دادگاه صالح براي رسيدگي به پرونده ابطال سند رسمي در تهران

مرجع صالح قضايي (دادگاه) نسبت به دعاوي ابطال سند رسمي بر حسب موضوع اموال منقول و غيرمنقول (اموال و حقوق مربوط به آنها) به عنوان مثال در مورد دعوي ابطال سند رسمي متفاوت خواهد بود. نقل و انتقال مال غير منقول به ويژه در مورد مالكيت و همچنين مزاحمت، ممانعت از حقوق، تصرف عدواني و ساير حقوق مربوطه در دادگاهي كه مال غيرمنقول در صلاحيت آن است احراز مي شود هر چند خوانده در محل ديگري سكونت داشته باشد.

 

در مورد اموال منقول مطابق قانون، خواهان مي تواند در محل اقامت خوانده يا محل تنظيم سند يا محل اجراي تعهد اقدام كند.

 

در دعاوي حقوقي كه موضوع دو سند متعارض است، رسيدگي به دعوي دارنده سند مالكيت اخير مستلزم رسيدگي به صحت سند مالكيت قبلي و تعيين تعارض بين آنها و اعلام بطلان سند معارض طبق قانون پذيرفته مي شود.

طرفين دعوا در ابطال سند رسمي انتقال

مدعي در مورد ابطال سند رسمي انتقال، مدعي بطلان سند است و طرف معامله مدعي عليه خواهد بود، اما اگر مدعي غير از طرفين معامله باشد (الف. شخص ثالث)، هر دو طرف سند رسمي شاكي هستند.

 

در صورتي كه پس از ثبت سند مورد نظر، نقل و انتقالات ديگري انجام شده باشد، بايد دادخواست ابطال سند رسمي انتقال داده شود.

به كليه طرفين بعدي و ابطال كليه اسناد بعدي بايد درخواست شود. در اين دعوي نيازي به متهم شدن اداره ثبت اسناد و املاك يا سردفتر اسناد رسمي نيست.

 

نكات كليدي در طرح دعوي ابطال سند رسمي انتقال ملك

طبق رويه قضايي دادگاه ها ابتدا از اداره ثبت احوال استعلام مي كنند و بر اساس اظهارات طرفين حكمي صادر نمي كنند.

در شرايطي كه انتقال رسمي مال به خوانده به حكم دادگاه باشد، مثلاً دادگاه راي به صدور سند رسمي داده است، در اين صورت دادگاه صادركننده رأي در صلاحيت دادگاه است. كه سند را صادر كرد.

دادخواست ابطال سند انتقال بدوي بايد از طرف طرف تمام اسناد بعدي و ابطال كليه اسناد بعدي باشد در غير اين صورت دعوي فاقد وجاهت قانوني است.

در مورد مال مشاع، دادخواست ابطال سند رسمي بايد توسط همه مالكان مشاع اقامه شود، مگر اينكه دادخواست ابطال فقط مربوط به سهم مشاع يكي از مالكين باشد.



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل آنلاين در تهران
دنياي امروز دنياي سرعت است، فناوري در خدمت اين شتاب همواره در تلاش بوده تا راه هاي ساده اي براي رفع نيازهاي مردم بيابد. استفاده از اينترنت و تلفن همراه اين امكان را براي افراد فراهم كرده است كه با يك جستجوي ساده پاسخ سوالات حقوقي خود را بيابند و حتي نيازهاي مادي خود را بدون مراجعه به جايي برطرف كنند.

اين دستاورد مهم زندگي را به شدت تحت تاثير قرار داده است تا جايي كه كسب و كارهاي خارج از فضاي مجازي رشد خود را از دست داده اند. وكالت به عنوان يكي از پرطرفدارترين حوزه هاي خدمات رساني به مردم از اين وادي دور نمانده است و دنياي اينترنت وكيل آنلاين ايجاد كرده است.
وكيل آنلاين واتس اپ
براي همه پيش آمده كه با يك سوال حقوقي مواجه شده ايم كه بارها با جستجو در گوگل جواب سوال خود را پيدا كرده ايم اما زماني كه بحث تخصصي تر و سوال پيچيده تر مي شود شايد لازم باشد با وكيل صحبت كنيم. .

مشغله هاي زندگي و مشكلات كاري، علاوه بر شرايطي كه شيوع ويروس كرونا ايجاد كرده است، مراجعه به وكيل را براي ما دشوارتر كرده است. اينجاست كه تكنولوژي به كمك مي آيد و وكلا با حضور در فضاي مجازي اين امكان را فراهم مي كنند تا بدون مراجعه حضوري و آنلاين با وكيل مورد نظر خود ارتباط برقرار كرده و به صورت آنلاين با وكيل ملاقات كنيم.

خوشبختانه امروزه اين راه هاي ارتباطي بسيار فراگير شده است و مي توانيم با استفاده از نرم افزارهايي كه هر روز از آنها استفاده مي كنيم مانند واتس اپ با وكلا در ارتباط باشيم يا در يك جلسه آنلاين مانند اسكايپ شركت كنيم.

وكيل آنلاين واتس اپ به صورت تخصصي پاسخگوي سوالات شما خواهد بود، در واقع شما به اطلاعاتي كه قصد داشتيد حضوري از وكيل خود بپرسيد دسترسي خواهيد داشت و همچنين مي توانيد در زمان و هزينه هاي سفر خود صرفه جويي كنيد. انجام دادن.

يكي ديگر از مزاياي مهم استفاده از وكيل آنلاين اين است كه به شما امكان مي دهد با وكلاي ديگر شهرها و حتي كشورها به صورت آنلاين ارتباط برقرار كنيد.

علاوه بر اين برخي از وكلا اين امكان را براي شما فراهم كرده اند كه هر سوالي كه داشتيد بصورت شبانه روزي بپرسيد و از مشاوره حقوقي بهره مند شويد و محدوديت زماني در اين زمينه را حذف كرده اند كه اين مزيت قابل توجهي براي افرادي است كه نياز به كمك فوري دارند. و بايد به وكيل دسترسي داشته باشند.

بهترين وكيل آنلاين در تهران
متأسفانه پيشرفت تكنولوژي علاوه بر مزايايي كه دارد، فرصت هاي زيادي را نيز براي سودجويي فراهم كرده است كه در صورت عدم دقت مي تواند ما را با مشكلات زيادي مواجه كند.

امروزه افراد زيادي هستند كه مشكلات حقوقي دارند و بدون دريافت راهنمايي و اطلاعات قانوني لازم نمي توانند مشكلات خود را به تنهايي حل كنند. حق مراجعه ندارند.

به طور كلي وكيل آنلاين فردي با تجربه و با تجربه در زمينه هاي مختلف حقوقي است تا با تجزيه و تحليل موضوعات مختلف حقوقي بتواند خدمات حقوقي از برنامه ريزي براي معاملات ملكي تا راه اندازي كسب و كار را به مشتريان خود ارائه دهد. فراهم كند

يك هشدار مهم در هنگام انتخاب وكيل اينترنتي مراجعه به موسسه حقوقي و وكيلي است كه از اعتبار مجازي و واقعي كافي برخوردار باشد.
هزينه مشاوره حقوقي وكيل آنلاين بسيار كمتر از مشاوره حضوري است. در واقع اين هزينه بستگي به مدت زمان مشاوره و موضوعي دارد كه كاربر در مورد آن مشاوره دريافت مي كند. بنابراين هزينه مشاوره در موضوعات مختلف و با توجه به پيچيدگي آن متفاوت است و تمامي هزينه هاي مشاوره آنلاين يكسان نيست.

مزاياي وكيل آنلاين:
استفاده از مشاوره وكيل آنلاين مانند برگزاري جلسات مشاوره حضوري داراي مزاياي زير مي باشد:

زمان و پول خود را پس انداز كن. بنابراين به جاي نياز به صرف وقت و مراجعه به دفتر وكالت و پرداخت هزينه اياب و ذهاب، اين روش باعث صرفه جويي زيادي در وقت و هزينه شما مي شود.
امكان پرسيدن سوالات مختلف
شما اين گزينه را داريد تا پاسخ هاي وكيل را براي بررسي مجدد ذخيره كنيد.
پيگيري و تعامل سريع با مشتري: از اين طريق و چون اينترنت سرعت بالايي براي پيگيري تعاملات دارد، مي توانيد پرونده و امور حقوقي خود را با سرعت بيشتري پيگيري كنيد.
پاسخ به سوالات حقوقي كاربران در فضاي مجازي: به اين ترتيب اين امكان براي شما فراهم مي شود كه سوالات حقوقي خود را از طريق شبكه هاي اجتماعي مطرح كنيد. از آنجايي كه مراجعه به دفاتر وكلا در ساير شهرها و مراكز استان ها زمان بر و سخت است، بهتر است براي صرفه جويي در وقت از وكلاي اينترنتي كمك بگيريد.
افزايش اطلاعات حقوقي مردم: مشاوره حقوقي آنلاين به ارتقاي اطلاعات و آگاهي مردم در مورد مسائل حقوقي كمك مي كند. از آنجايي كه حجم اطلاعات و مسائل حقوقي زياد است، در نتيجه بسياري از افراد خود را درگير مسائل حقوقي نمي كنند. بنابراين بهترين و ساده ترين راه تماس با وكلاي آنلاين است. به اين ترتيب اين امكان براي شما فراهم مي شود كه سوالات حقوقي خود را در فضاي مجازي مطرح كنيد تا متعاقباً نسبت به مسائل حقوقي آگاهي لازم را كسب كنيد.
استفاده از مشاوره حقوقي آنلاين به شما كمك مي كند سرعت كار خود را افزايش دهيد.
امروزه، از آنجايي كه اكثر مردم داراي اينترنت، مشاوره حقوقي آنلاين به راحتي و بدون نياز به امكانات ويژه در دسترس همه است.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

جرايم سايبري يا جرايم فضاي مجازي شكل جديدي از جرايم و كلاهبرداري هاي سنتي است كه نه تنها آسيب زيادي به كاربران وارد مي كند، بلكه امنيت فضاي مجازي و كار را نيز از بين مي برد. عدم آگاهي مردم از حقوق شهروندي در فضاي سايبري باعث مي شود كه كلاهبرداران از اين عدم آگاهي سوء استفاده كرده و مرتكب جرائم رايانه اي مانند فيشينگ، هك حساب هاي كاربري، نشر اكاذيب، اخلال در سيستم هاي رايانه اي، جاسوسي رايانه اي و مواردي از اين دست شوند.

 

وكيل جرايم رايانه اي با در نظر گرفتن تمامي جزئيات بر اساس كلاهبرداري سايبري به حل اين گونه موارد مي پردازد و از افزايش اين گونه جرائم جلوگيري مي كند. با توجه به افزايش خسارات ناشي از اين گونه جرائم مراجعه به وكيل سايبري يا وكيل مجرب در اين زمينه بسيار ضروري و ضروري است. لازم به ذكر است وكيل جرايم رايانه اي و وكيل جرايم رايانه اي در واقع جزء يك زير مجموعه هستند و هيچ تفاوتي بين آنها وجود ندارد.
تعريف جرايم سايبري يا جرايم رايانه اي:
بسياري از افراد به دليل عدم آگاهي اطلاعات كافي در اين مورد ندارند. بنابراين قبل از هر توضيحي بهتر است تعريفي از واژه سايبر ارائه شود. معناي لغوي سايبر در كلماتي مانند مجازي يا ناملموس تعريف مي شود. اين بدان معناست كه هر جا اصطلاح فضاي سايبري را مي شنويد، در واقع فضاي مجازي و شبكه هاي ارتباطي است كه از طريق رايانه، تلفن همراه، تبلت و ساير سخت افزارها قابل دسترسي است.

 

در اين راستا در برخورد با هرگونه اختلال در شبكه هاي اينترنتي، كانال ها و يا پروفايل هاي شخصي مي توانيد به وكيل سايبري مراجعه كرده و از مشاوره وكيل سايبري بهره مند شويد.

 

جرايم رايانه اي چيست؟
همانطور كه در مقدمه گفته شد، چنين جرايمي توسط مجرمان در فضاي مجازي و سايبري انجام مي شود.

 

جرايم رايانه اي را مي توان اين گونه تعريف كرد: انجام هرگونه فعاليت غيرمجازي كه در بستر فضاي مجازي از طريق ابزار يا سخت افزار اتصال به اين فضا صورت مي گيرد كه به نوبه خود موجب تضييع يا تضييع حقوق كاربران مي شود.

با توجه به پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات در تمامي ابعاد زندگي و با توجه به اينكه تمامي فعاليت ها از طريق اينترنت انجام مي شود، امكان وقوع جرم، كلاهبرداري سايبري و هرگونه جرم سايبري نيز افزايش يافته است.

صنعت الكترونيك و اينترنت علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هايي كه به همراه دارد، پيامدهايي را نيز به همراه دارد كه تنها با افزايش اطلاعات در زمينه جرايم رايانه‌اي، مشاوره با وكيل سايبري و پيگيري جرايم قابل حل است. يك كامپيوتر اين امكان را فراهم كرد.

 

به خصوص صاحبان مشاغل، صاحبان مشاغل ديجيتال و توسعه دهندگان بازار الكترونيك بايد به خوبي با اين حوزه آشنا باشند تا بتوانند از آسيب هاي احتمالي در امان بمانند و بتوانند كسب و كار خود را در بستري امن و مطمئن گسترش دهند. در اين راستا مشاوره با كارشناس رسمي دادگستري جرايم رايانه اي راهكاري است كه به متقاضيان پيشنهاد مي شود تا از حقوق خود و پيگيري جرايم رايانه اي در فضاي مجازي مطلع شوند.
انواع جرايم رايانه اي
فهرست جرايم رايانه اي را مي توان بر اساس قوانين سايبري به شرح زير بيان كرد: فضاي مجازي و جرايم سايبري

 

 

داده ها يا سيستم هاي رايانه اي مزاحم
توليد و نشر اكاذيب و اخبار كذب
دسترسي غيرمجاز به حساب هاي كاربري
انتشار مطالب غيرمجاز، استراق سمع غيرمجاز و همچنين جاسوسي رايانه اي
جرايم مربوط به نقض عفت عمومي
دسترسي غيرمجاز به اعتبار كاربري و هرگونه سوء استفاده مرتبط
هرگونه سرقت و كلاهبرداري سايبري
جعل كامپيوتري
***گرافي كامپيوتري
سرقت اينترنتي
فروش يا توزيع رمزهاي عبور، داده يا سيستم هاي كامپيوتري
هك يا دسترسي غيرمجاز به حساب هاي كاربري
انتشار اكاذيب و هرگونه توهين به حيثيت كاربران
كلاهبرداري كامپيوتري
از آنجايي كه امروزه بيشتر پرداخت ها و فعاليت هاي كاري به طور كامل از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي شود، امكان كلاهبرداري و خالي شدن حساب كاربران نيز افزايش يافته و در واقع راه براي مجرمان باز است. در نتيجه كاربران نه تنها بايد از حقوق شهروندي و شهروندي خود در فضاي مجازي آگاه باشند، بلكه از آسيب هاي احتمالي نيز جلوگيري كنند.
وكالت دعاوي كسب و كار اينترنتي در تهران:
در سال هاي اخير شاهد افزايش چشمگير كسب و كارهاي اينترنتي بوده ايم. در قانون تجارت الكترونيك كه در سال 1391 تصويب شد، قانونگذار به مواردي مانند تبليغات، حقوق خريدار و فروشنده، امضا و تاييد هويت الكترونيكي پرداخته است. در صورتي كه اطلاعات حقوقي لازم را در خصوص نحوه تنظيم قرارداد، آثار حقوقي مفاد قرارداد و شرايط آن و ساير موارد حقوقي نداشته باشد، نه تنها موجب اختلاف با طرف مقابل مي شود، بلكه به جاي منفعت طلبي. منفعت، متحمل ضرر و زيان مي شود و ممكن است در مواردي اين ضرر جبران ناپذير باشد.


:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

وكيل خانواده تهران مهمترين اتفاق در زندگي هر فرد ازدواج و تشكيل خانواده است. از طرفي يكي از اتفاقات تلخ زندگي طلاق و جدايي از همسر است. آشنايي با قوانين و مقررات مربوط به اين دو موضوع و آگاهي از حقوق و تكاليف خود و طرف مقابل باعث مي شود كه فرد با آگاهي بهتري در تصميم گيري ها و اعمال خود عمل كند و در صورت مواجهه با مشكل حقوقي بتواند اقدامي انجام دهد. تصميم بهتر اگر ساكن تهران هستيد توصيه مي شود قبل از هر تصميمي براي ازدواج با يك مشاور ازدواج و وكيل خانواده در تهران مشورت كنيد.وكيل خانواده فردي است كه با سالها تجربه در رسيدگي و حل و فصل پرونده هاي خانواده، دفاع از موكل در دادگاه خانواده و پيگيري پرونده در دادگاه خانواده، داراي تخصص و تعالي بوده و از مراحل اوليه رسيدگي به پرونده تا رسيدن به نتيجه مطلوب براي مشتري خود متبحر است شايان ذكر است كه نه تنها يك فرد ناآگاه با راهنمايي نادرست، بلكه يك وكيل بي تجربه نيز مي تواند موكل خود را به شكست بكشاند... بنابراين اطلاعات حقوقي به تنهايي در دادگاه هاي خانواده كافي نيست. آشنايي با تشريفات دادگاه بدوي، تجديدنظر و ديوان عالي كشور نقش اساسي در برنده شدن دارد.
وكيل خانواده براي دفاع مؤثر بايد اطلاعات به روز داشته باشد و در احكام و تشريفات قضايي تحقيق كند و در حقوق خانواده نيز دانش و تجربه داشته باشد. اكيداً توصيه مي شود هرگز به تجربيات ناقص و دانش پراكنده خود و ديگران اعتماد نكنيد و كار را به يك وكيل خانواده مجرب بسپاريد. بهترين وكيل خانواده علاوه بر اينكه مدافع حقوق موكل خود است، حافظ اسرار او و همچنين مشاور و پشتيبان زندگي شخصي اوست و هر آنچه را كه براي موكلش مناسب است از نظر اخلاق خانوادگي و خانواده توصيه مي كند. وجدان
نامزديدر جامعه مرسوم است كه دختر و پسر قبل از برگزاري مراسم عقد، مدت زماني را تعيين مي كنند تا با نظرات يكديگر آشنا شوند. به اين دوره دوران نامزدي مي گويند. در اين دوران دختر و پسر با هم آشنا مي شوند اما زن و شوهر محسوب نمي شوند.
حقوق و وظايف نامزدهادر دوران نامزدي چون عقد صيغه نيست، دختر و پسر زن و شوهر محسوب نمي شوند. بنابراين آنها حق ندارند با يكديگر رابطه جنسي داشته باشند. دختر حق نفقه ندارد و در خانه پدري زندگي مي كند. طرفين مي توانند براي يكديگر هدايايي تهيه و تقديم كنند و هيچ مهريه اي به دختر تعلق نمي گيرد.
اختلال در نامزديدر دوران نامزدي هر يك از دختر و پسرها مي توانند نامزدي را به هم بزنند و رابطه خود را با طرف مقابل قطع كنند. زيرا نامزدي الزام آور نيست و در هر زماني قابل لغو است. اگر طرفي كه نامزدي را به هم زده دليل قابل قبولي داشته باشد مسئوليتي ندارد و طرف مقابل نمي تواند مطالبه خسارت كند.
خسارات ناشي از اختلال در نامزدياگر طرفي كه نامزدي را شكسته است بدون دليل قابل قبول اين كار را انجام داده است، بايد خسارت وارده به طرف مقابل را جبران كند. دادگاه خانواده در اين مورد تصميم گيري مي كند.
هداياي نامزدياگر نامزدي به هر دليلي به هم بخورد، هر يك از دختر و پسرها مي توانند هدايايي را كه به طرف مقابل داده اند (مانند طلا و جواهرات، ماشين، موبايل و ...) پس بگيرند. در صورت مفقود شدن هداياي ارائه شده، ارزش واقعي آنها به كسي تعلق مي گيرد كه هدايا را داده است.اگر نامزدي بر اثر فوت يكي از طرفين به هم بخورد، در صورت موجود بودن هدايا، آن هدايا به صاحبش مسترد مي شود و در صورت مفقود شدن، قيمت آن تعلق نمي گيرد.
ازدواجدر لغت نكاح به معني جفت شدن، جفت گيري، زن گرفتن، نكاح و ازدواج نيز آمده است.[1] و در اصطلاح حقوقي، ازدواج يك رابطه حقوقي و عاطفي بين زن و مرد از طريق ازدواج است [2] و به آنها حق زندگي با يكديگر را مي دهد; و مظهر بارز اين رابطه حق لذت جنسي است.يك دختر بايد حداقل 13 سال و يك پسر 15 سال سن داشته باشد. اگر دختر يا پسري كوچكتر از اينها باشد و بخواهند ازدواج كنند بايد با اجازه پدر يا جد پدري اين كار را انجام دهند و به دادگاه بروند.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

نكاتي در مورد ازدواج با وكيل خانواده در تهران

شرايط ازدواج
1- اختلاف جنسيتي 2- اراده و وجود اراده نه اشتباه است و نه اكراه 3- در درخواست و قبول هر دو اصالت و وكالت هر دو جايز است. 4- داشتن اهليت نكاح در بلوغ و عقل و نيت و رشد 5- وجوب ترتيب عرفي ايجاب و قبول 6- صحت عقد با رجوع براي ناشنوا 7- لزوم تعيين و تشخيص زن و شوهر 8 - شرط خيار فسخ نكاح و دوهر. 9- عدم تعليق در نكاح و بطلان نكاح مطلق 10- ثبت نكاح 11- شرايط صحيح نكاح 12- داشتن شرايط نكاح اعم از سن ازدواج، ولايت در ازدواج، اذن پدر يا جد پدري در نكاح باكره و بالاخره اذن دولت. براي ازدواج با خارجي ها

گواهي پزشكي براي ازدواج
طبق قانون براي ثبت ازدواج، ارائه گواهي پزشكي مبني بر عدم ابتلاي زن و شوهر به بيماري هاي عفوني الزامي است. مانند ايدز، سيفليس، سوزاك و ... همچنين براي جلوگيري از تولد كودكان مبتلا به تالاسمي وجود چنين گواهي لازم و ضروري است.

خيانت در ازدواج
يك وكيل خانواده در تهران درباره تقلب يا فريب در ازدواج توضيح مي دهد: زن يا مردي كه قصد ازدواج دارد نبايد در مورد شغل، درآمد و ساير خصوصيات خود به طرف مقابل دروغ بگويد. اگر مرتكب چنين كاري شوند، علاوه بر اينكه طرف مقابل حق فسخ (فسخ) را دارد و متقلب به حبس محكوم مي شود.

ثبت ازدواج
طبق قانون ثبت ازدواج الزامي است. پس از انعقاد عقد ازدواج، زن و شوهر به همراه پدر و مادر با حضور در دفتر ازدواج، ازدواج خود را با شناسنامه و سند ازدواج ثبت مي كنند. عدم ثبت ازدواج جرم است و مجازات آن تا يك سال حبس است.

طلاق
طلاق به معناي پايان قانوني ازدواج و جدايي زوجين از يكديگر است. طلاق معمولا زماني اتفاق مي افتد كه استحكام رابطه زناشويي از بين برود و بين زن و شوهر ناسازگاري و تنش ايجاد شود. طلاق اجتماعي تغييراتي در روابط دوستانه و ساير روابط اجتماعي است كه يك زن يا مرد مطلقه با آن سروكار دارد. طلاق رواني وضعيتي است كه از طريق آن فرد وابستگي عاطفي خود را با همسرش قطع مي كند و تن به تنهايي مي دهد.

آثار طلاق
تنهايي ناگهاني همسر ممكن است باعث ايجاد احساس اضطراب يا وحشت شود. اگرچه ممكن است برخي پس از طلاق احساس خوشبختي كنند. معمولاً زنان بيشتر از مردان از طلاق رنج مي برند، اما فرآيندهاي سازگاري رواني و اجتماعي براي زن و مرد تفاوت چنداني ندارد. برخي از مردان و زنان ممكن است پس از طلاق دوباره ازدواج كنند.

طلاق و فرزندان
كودكاني كه والدينشان از ازدواج خود راضي نيستند اما با هم زندگي مي كنند ممكن است به دليل تنش ناشي از رابطه شان دچار اضطراب يا افسردگي شوند. كودكان پس از جدايي والدين خود نيز دچار اضطراب عاطفي مي شوند. كودكان بزرگتر مي توانند انگيزه والدين خود را براي طلاق بهتر درك كنند. اين كودكان ممكن است نگران تأثيرات طلاق بر آينده خود باشند يا احساس تنهايي كنند. بچه‌ها وقتي بعد از جدايي با هر دو والدين ارتباط منظم داشته باشند بهتر از وقتي كه فقط يكي از آنها را به طور مرتب مي‌بينند، هستند. طلاق شامل آشتي بين والدين، حضانت فرزند و مسائل ملاقات است.

شرايط طلاق
گاهي اوقات زندگي براي زن يا شوهر غير قابل تحمل مي شود. ممكن است رفتار نادرست شوهر، اعتياد او به مواد مخدر، زنداني شدن، نرفتن طولاني مدت شوهر به خانه و... همچنين ممكن است رفتار زن زندگي را براي شوهرش غيرممكن كند. در اين موارد آخرين راه حل طلاق و جدايي است. اگرچه در اسلام طلاق بسيار مكروه و مورد غضب خداوند است.

طلاق توسط شوهر
اگر شوهر تقاضاي طلاق كند بايد به دادگاه مراجعه كند. دادگاه با دعوت از زوجه و تعيين داور اقدام به سازش زن و شوهر مي كند. در صورت عدم موفقيت، با تعيين حقوق زن (جهيزيه، جهيزيه و ...) و تعيين تكليف فرزندان، به زن و شوهر اجازه مي دهد تا با مراجعه به دفتر طلاق، طلاق خود را ثبت كنند. در چنين شرايطي زن مي تواند به جاي حضور در دادگاه از وكيل خود (وكيل طلاق) استفاده كند.

حقوق و وظايف زن و شوهر
 مهريه
مهريه مالي است كه شوهر براي اثبات عشق خود به همسرش به او تقديم مي كند. اين ملك مي تواند (نقد، طلا، خانه، ماشين، ملك و ...) هر ملكي باشد كه ارزش اقتصادي داشته باشد.

مبلغ مهريه
در تعيين مهريه حداقل و حداكثر وجود ندارد. بنابراين مهريه از يك ريال تا ميلياردها ريال قابل تعيين است. با وجود اين، شوهر بايد مهريه اي را در حدود مال خود تعيين كند تا در آينده دچار مشكل نشود.

زمان پرداخت مهريه 
به محض وقوع عقد بين زن و مرد، زن حق مهريه دارد. و هر وقت خواست شوهر مهريه او را بدهد. بنابراين مطلب «كي داد و كي گرفت» اصلا صحيح نيست.

نفقه
نفقه هزينه خوراك، پوشاك، مسكن، دارو و ساير هزينه هايي است كه معمولاً براي زندگي ضروري است.

عدم پرداخت نفقه
شوهر موظف به نفقه زن است. در صورت امتناع از انجام اين تكليف، زوجه مي تواند از زوج به جرم ترك نفقه شكايت كند. مجازات ندادن نفقه زوجه تا ۶ ماه حبس است.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل روابط نامشروع در تهران

 

امروزه در شهر تهران با افزايش جمعيت و نفوذ برخي الگوهاي نامناسب يا وضعيت نامناسب اقتصادي و غيره، روابط بين زن و مرد غير متاهل افزايش يافته است و قانونگذار در ماده 637 ق.م. قانون مجازات به دنبال جلوگيري از اين رويه در جامعه است. اما اگر شما مظنون به اين اتهام هستيد باعث نمي شود مقامات قضايي اقدام يا رفتار شما را راي تفسير كنند و بايد بر اساس قانون باشد. .
جرم كيفري چيست و چه عملي را رابطه نامشروع مي نامند؟جرم مجموعه اي از افعال و رفتار و ترك فعل است كه قانون براي اين اعمال مجازات در نظر گرفته است و براي تحقق جرم بايد فعل مجرمانه مادي داراي عنصر معنوي به معناي قصد و آگاهي در ارتكاب باشد. عمل تا جرم قابل مجازات باشد. حال در جرم روابط نامشروع كه منظور عرفا رابطه زن با غريبه اي است كه به سن بلوغ رسيده اند و با يكديگر روابط بدني پايين تر از زنا برقرار مي كنند.
 زنا چيست و چه تفاوتي با روابط نامشروع دارد؟
زنا به معناي دخول جنسي (قرار دادن آلت مرد در فرج يا مقعد زن) است كه جرم بين زن و مردي است كه رابطه زناشويي ندارند و يكي از حداكثر مجازات هايي است كه شرع و قانون صد در صد آن را پيش بيني كرده است. مژه ها گرفته شده و در صورت اثبات قابل تغيير، تخفيف و تعليق نيست، البته انواع مختلفي دارد از جمله زناي محصن و زنا، زناي قهري و غيره كه مجازات آنها متفاوت است كه در اين مقاله به آنها اشاره نمي كنيم، در حالي كه روابط نامشروع جنسي ندارد و شامل مواردي مانند دست زدن، بوسيدن، در آغوش گرفتن و غيره مي شود. يك وكيل زنا در تهران به وضوح مرز بين زنا و رابطه زنا را تشخيص داده و از موكل خود دفاع مي كند.
مصاديق جرايم نامشروع و منافي عفت چه جرائمي هستند؟ وكيل روابط نامشروع در تهران به شما مي گويد:
دوستان عزيز توجه داشته باشيد كه طبق نظر معاونت حقوقي قوه قضائيه جرايم غيرمجاز با پيامك هاي عاشقانه يا قدم زدن در پارك و سينما رفتن محقق نمي شود و آنچه جرم رابطه نامشروع را تشكيل مي دهد تماس فيزيكي است. البته اين مسئوليت بر عهده خود بخش است. در قانون قوه قضائيه آمده است: اگر زن و مردي مجرد يا متاهل از طريق فضاي مجازي جوك جنسي و پيامك تصويري و پيامكي انجام دهند، طبق عرف و عرف كشور اسلامي، جرم رابطه نامشروع محقق مي شود.
رابطه نامشروع شامل موارد زيادي است، اما اين عنوان بيشتر مربوط به رابطه زن و مرد است، بنابراين داشتن تماس فيزيكي مانند بوسيدن و لمس زن و مرد بدون تجاوز جنسي يكي از موارد اصلي رابطه نامشروع است. .
اما در كل موارد زنا، فحشا، تجاوز جنسي، پوشيدن لباس نامناسب در ملاء عام، رابطه جنسي زن و شوهر در ملاء عام، افتتاح مراكز فساد و فحشا، تظاهر به اعمال حرام در ملاء عام و ... تحت عنوان مجرمانه حرام است. روابطكدام مرجع صلاحيت رسيدگي به جرايم غيرقانوني را دارد؟جرايم نامشروع در دادسرا رسيدگي و رسيدگي نمي شود زيرا حيثيت و حيثيت افراد در زمينه هاي اخلاقي براي قانونگذار از اهميت ويژه اي برخوردار است و مستقيماً جهت رسيدگي و تعقيب و در نهايت صدور رأي به دادگاه كيفري ارسال مي شود. مدعي العموم يا دادستان به دادگاه كيفري 2. ممكن است دادگاه كيفري با صدور قرار منع تعقيب يا تعليق تعقيب متهم را به رابطه نامشروع محكوم كند.
مجازات جرايم غيرقانوني چيست؟
بر اساس همين ماده 637 قانون مجازات اسلامي، اعمالي مانند تقبيل، ملامسه و معاذا در صورتي انجام مي شود كه هر دو بالغ و عاقل و داراي اختيار و علم و قصد باشند. حكم دادگاه تا 99 ضربه شلاق خواهد بود و در صورتي كه يكي از دو طرف يا شخص ثالث از انجام اين عمل امتناع ورزد، فقط رد كننده به مجازات زنا محكوم مي شود. دارد


:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

بهترین وکیل طلاق در تهران

بهترین وکیل خلع ید، خلع ید را می توان دعوی تلقی کرد. این دعوا می تواند مربوط به اموال غیر منقول از قبیل زمین، خانه، ویلا و ... باشد، این دعوا زمانی اتفاق می افتد که شخصی ملک دیگری را تصرف کرده باشد و قصد ترک آن را نداشته باشد. مالک واقعی می تواند برای تخلیه متصرف دادخواست تخلیه ارائه کند.

 

این دادخواست توسط وکیل خالد به راحتی قابل ارائه است. سلب مالکیت در املاک مشاع نیز اتفاق می افتد. در برخی موارد ملک چند مالک دارد. یعنی ملک به صورت تضامنی خریداری شده یا به ارث رسیده است.

 

در این صورت هیچ یک از مالکین نمی توانند ادعای مالکیت یا تصرف ملک کنند. شخص تنها در صورت داشتن اجازه از سایر مالکین می تواند در ملک خود تصرف کند. در غیر این صورت این کار اصلا جایز و صحیح نیست.

 

یکی از سوالات متداول و متداول که همواره از سوی وکیل خلع ید مطرح می شود این است که آیا با سند عادی می توان دعوای خلع ید کرد یا خیر؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت یکی از شروط اساسی اقامه دعوای تخلیه، داشتن سند مالکیت رسمی است. بنابراین در صورت داشتن سند عادی امکان طرح دعوای تخلیه با سند عادی وجود دارد و ابتدا باید سند رسمی تنظیم و سپس دعوای تخلیه مطرح کنید.

حل مشکلات خلع ید توسط وکیل خلع ید

وکیل خالد کارشناس کلیه پرونده ها و قوانین مربوط به این موضوع می باشد. مشکلات خلع ید نیز مانند سایر مشکلات حقوقی دارای پیچیدگی ها و مشکلات فراوانی است. بهتر است شاکی برای رسیدگی بهتر و آسانتر به پرونده خود کار را به وکیل ماهر و با تجربه بسپارد.

 

به گفته بزرگوارانی که به قوانین و مقررات احترام می گذارند زمان رسیدگی به پرونده کاهش می یابد.

 

سلب مالکیت یکی از مشکلاتی است که هر فردی ممکن است در طول زندگی خود با آن مواجه شود. در صورت وجود وکیل خلع ید، نیازی به حضور مالک در هنگام رای گیری و سایر مراحل نیست. نیازی به گرفتن حکم تخلیه و پیگیری کار توسط مالک نیست.

 

با پیگیری مالک یا وکیل خلع ید می توانید اجاره بهای مدتی را که شخص ملک را تصرف کرده است دریافت کنید. همچنین اگر ملکی چند مالک داشته باشد، همه شرکا می توانند تنها یک نفر را به عنوان وکیل برای خلع ید به دادگاه معرفی کنند. نیازی به استخدام وکیل جداگانه نیست.

 

دعوای خلع ید و طرح آن شرایط و ارکانی دارد که باید رعایت شود. اول از همه، مدعی باید مالک رسمی ملک باشد. ثانیاً مال غیر منقول باشد و ثالثاً تصرف به زور و عدوانی باشد و مالک رضایت ندهد.

مشاوره حقوقی با وکیل

در صورتی که شخصی بخواهد در زمینه خلع ید اقامه دعوی کند و وکیل خلع ید نداشته باشد می تواند با مدارکی که ثابت کند مالک واقعی ملک است به دادگاه قانونی مراجعه کند. این دادگاه باید در محلی که ملک در آن قرار دارد مطرح شود.

 

پس از تقدیم دادخواست توسط وکیل و ارائه مدارک موجود و مورد نیاز، دادگاه شروع به رسیدگی می کند. دادگاه پس از بررسی مدارک موجود رای قطعی صادر می کند. خواهان با ارائه رأی می تواند اقدام لازم را انجام دهد. با در دست داشتن رای، خواهان به دایره اجرای احکام مدنی مراجعه و افسر مربوطه حکم را اجرا می کند.

 

وکیل خالد بهترین راه کار است

وکیل سلب مالکیت راه را هموار می کند. با توجه به مشکلاتی که افراد در موضوع خلع ید با آن مواجه هستند، می توان گفت که بهترین راه، استخدام وکیل است. اگر ملک شما توسط شخص دیگری تصاحب شود، وکیل خلع ید با تجربه و تسلط به امور حقوقی می تواند در مدت کوتاهی پرونده را به نتیجه برساند. همچنین می تواند دستور تخلیه ملک را بگیرد و آن را اجرا کند.

 

یک میانبر برای افرادی که با این مشکل دارند وجود دارد. آنها می توانند بدون هیچ نگرانی و بدون هیچ مداخله ای به سرعت به نتیجه دلخواه خود برسند. اگر خود شخص بتواند اقدامی انجام دهد، به دلیل زمان بر بودن مراحل قانونی و پیچیدگی های فراوان پرونده های حقوقی، ممکن است نتواند به نتیجه ای که می خواهد برسد.

 

اما وکیل خلع ید می تواند با ارائه دادخواست صحیح و مدارک مورد نیاز، شانس برنده شدن مالک را افزایش داده و به نتیجه مطلوب برسد. در موارد مربوط به اموال موروثی، هر یک از وراث حتی بدون سند قطعی می توانند دادخواست و از متصرف شکایت کنند.

 

طرح دعوای خلع ید ممکن است گاهی بسیار پیچیده باشد و فرد را از رسیدن به نتیجه ناامید کند. دادگاه در این نوع پرونده ها سخت گیری خاصی دارد و باید ادله و اسنادی که به نفع دادگاه باشد به دادگاه ارائه شود. به این ترتیب قاضی دادگاه می تواند تصمیم صحیح خود را صادر و مالک را به ملک خود آورده و متصرف را از ملک بیرون کند.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 | نظرات ()