نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

وكيل سفته در تهران

سفته سندي است كه به موجب آن امضاكننده متعهد مي‌شود مبلغي را در تاريخ معين يا در صورت مطالبه به نام دارنده يا شخص معين يا در حواله او بپردازد. در سفته علاوه بر امضاء يا مهر متعهدله بايد مبلغ تعهد، گيرنده و تاريخ قيد شود. 

 

براي وصول سفته دو راه وجود دارد. راه اول از طريق اجراي اسناد رسمي است. چون سفته جزو اسناد الزامي است در صورتي كه دارنده به وظايف قانوني خود عمل كرده باشد مي تواند به اجراي اسناد رسمي واقع در اداره ثبت عليه صادر كننده و ظهرنويس و ضامن مراجعه كند. تقاضاي توقيف اموال غير معارض اشخاص فوق و گيرنده وي.

 

راه ديگر از طريق مراجع قضايي است. دارنده سفته عليه يك يا همه مأموران سند تجاري اقامه دعوي مي كند و در صورتي كه منجر به محكوميت قطعي صادركننده شود و در صورت عدم تحصيل مال از محكوم له، مي تواند جلب محكوم له را درخواست كند. شخص بر اساس قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي.

 

سفته داراي اعتبار قانوني است و در صورت احراز شرايط قانوني از طريق مراجع قانوني و قضايي قابل وصول است. براي اين منظور فرم سفته توسط مرجع ذيربط چاپ و به اشخاص حقيقي در بانك ها فروخته مي شود. اين سفته ها داراي مهر و شماره خزانه داري كل است. در اين فرم ها سقف مبلغ اعتبار سفته مشخص شده است. مثلاً اگر در حاشيه اگر در سفته نوشته شده باشد: «سفته تا يك ميليون ريال» به اين معناست كه متعهد در اين سفته فقط تا سقف يك ميليون ريال تعهد دارد. بنابراين عدد درج شده در رديف مبلغ سفته نمي تواند بيش از يك ميليون ريال باشد. روي سفته، قيمت سفته درج شده است كه هم قيمت سفته و هم سقف اعتبار سفته را نشان مي دهد. ماده 308 قانون تجارت دارنده سفته علاوه بر امضا يا مهر بايد تاريخ داشته باشد و شامل موارد زير باشد:

 

مبلغي كه بايد با تمام حروف پرداخت شود

دريافت كننده وجه

تاريخ پرداخت

سفته در واقع سندي است كه به موجب آن شخص متعهد مي شود در زمان معيني مبلغي را به دارنده آن بپردازد. نام ديگر سفته «فات تالاب» است كه با صدور آن، صادركننده متعهد مي شود وجه مندرج در سند تجاري را به نام شخص معين يا در حساب دارنده حواله كند (و يا مبلغ سفته به مبلغ تعيين مي شود). به شخص معيني (كه در متن سفته قيد شده است) نام او قيد شده است) يا به هركسي كه اعلام كرده پرداخت مي شود.

 

عبارت (به سفته) در واقع به فردا اين اختيار را مي دهد كه سفته را به ديگري منتقل كند) تا در تاريخ مقرر پرداخت كند. سفته علاوه بر داشتن امضا يا مهر بايد شامل نام متعهد، مبلغ تعهد، تاريخ و گيرنده نيز باشد.

 

به طور كلي مي توان گفت سفته يك سند تجاري خاص و يك وسيله پرداخت غير پولي است كه امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد و حتي از دكه هاي روزنامه فروشي نيز مي توان به راحتي سفته خريداري كرد اما بهترين و مطمئن ترين راه براي خريد سفته به شعب بانك ملي مراجعه كنيد. همچنين زماني كه دارنده سفته بخواهد از فردي سفته بگيرد، مي تواند از ضامن بخواهد پشت سفته را امضا كند تا در صورت عدم پرداخت سفته، به ضامن مراجعه كند. ضامني كه ضمانت نامه را بر عهده گرفته است و دارنده مي تواند با امضاي پشت سفته آن را به ديگري منتقل كند.

 

انواع سفته در تهران

سفته به جهات زير صادر مي شود:

 

براي تضمين بازپرداخت وام

براي اطمينان از اينكه كار به خوبي انجام مي شود

معمولاً كارفرمايان هنگام عقد قرارداد با پرسنل خود درخواست سفته مي كنند تا كارگران و كارمندان را ملزم به انجام وظايف خود كنند.

 

روش هاي وصول سفته در تهران

در صورت عدم پرداخت مبلغ سفته در مهلت تعيين شده و يا عدم رعايت ضوابط مندرج در قرارداد با كارفرمايان به دليل اينكه سفته يكي از اسناد لازم الاجرا است، دارنده مي تواند از طريق اجراي رسمي اقدام نمايد. مدارك ثبت نام

 

دارنده سفته بايد ظرف ده روز پس از موعد مقرر نسبت به مطالبه آن اقدام كند، در اين صورت مي تواند به اداره ثبت مراجعه و تقاضاي توقيف مال غير معترض صادركننده و ظهرنويس و ضامن را بنمايد. سفته جهت وصول مطالبات خود و در صورت عدم اقدام در موعد مقرر ديگر از مزاياي سند تجاري برخوردار نخواهد بود و فقط مي تواند نسبت به اقدام نمايد.

صادر كننده در صورت پيدا نشدن اموال مجري مي تواند با استفاده از قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي نسبت به دستگيري محكوم له تا زمان وصول كامل بدهي اقدام كند و يا از طريق مراجع قضايي و تشكيل پرونده با كليه اشخاص فوق اقدام نمايد. يك دادخواست



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی
 
وكيل تخصصي وصول مطالبات در تهران 
 
در قانون و در زبان حقوقي، وصول مطالبات به وصول و رسيدگي به بدهي مالي از بدهكار در حق طلبكار تعبير شده است. شايد در نگاه اول وصول مطالبات ساده و غير تخصصي به نظر برسد و هر فردي با اين تصور كه بدون داشتن تخصص و دانش حقوقي مي تواند مطالبات خود را وصول كند، بدون مشورت با كارشناسان خود به سراغ اين كار مي رود. ممكن است در عمل با مشكلات عديده اي مواجه شود و به دليل ناآگاهي از قوانين و رويه قضايي، گاهي فرصت استيفاي حق خود را براي هميشه از دست بدهد. جمع آوري مطالبات در ظاهر ساده است اما در عمل عوارض زيادي دارد و نياز به تخصص و تجربه و يا دخالت تكنسين دارد.
   
وكيل وصول مطالباتمهمترين مزاياي اسناد تجاري نسبت به اسناد عادي عبارتند از:
1) مسئوليت تضامني كليه كساني كه به هر نحو سفته، برات يا چك را امضا كرده اند اعم از صادركننده، پذيرنده يا ظهرنويس يا ضامن كه متضامناً مسئول پرداخت وجه سند مي باشد.
2) امكان رسيدگي سريع به دعاوي مربوط به اسناد تجاري.
3) امكان درخواست تأمين از دادگاه به محض تقديم دادخواست مطالبه وجوه اسناد تجاري.
4) اسناد تجاري به خودي خود نماينده مدعي است و به اصطلاح تعهد ناشي از اسناد تجاري مستقل از تعهد مبدأ و اوليه اي است كه طي آن سند تجاري صادر شده است.
 
 
سفته و چك از مشهورترين اسناد تجاري است و حتي در صورت رد و بدل شدن بين اشخاص غير تاجر مشمول قانون تجارت مي شود اما عنوان كلي اسناد تجاري منحصر به سفته و سفته و چك نيست. . در دنياي تجارت، اسناد بسياري اين عنوان را دارند. مانند قبض انبار، بارنامه، اوراق بهادار، اوراق قرضه، سهام، بارنامه و اسناد اعتباري، اين اسناد مورد استفاده در تجارت اسناد تجاري هستند. منظور از اسناد تجاري در ايران معمولاً اسنادي است كه از بسياري جهات شبيه برات بوده و داراي ويژگي هاي اصلي آن است، اين اسناد سفته و چك مي باشد.
 
 
ويژگي هاي مشترك سفته، سفته و چك به گونه اي است كه مي توان به جاي عنوان اسناد تجاري از عنوان سفته استفاده كرد. همه اين اسناد قابل تاييد است. ارزش آنها به پول جاري روي آنها نوشته شده و در مدت زمان كوتاهي قابل پرداخت است. با توجه به امضاي اين اسناد، متعهد برات، سفته يا چك نمي‌تواند به دارنده اعتراضاتي كه مي‌توانست نسبت به انتقال‌دهنده (به دليل معاملاتي كه سند برات مربوط به آن‌ها است) اعتراض كند. صادر شد)، زيرا تعهد برات يك تعهد است. نتيجه معامله اصلي جدا و مستقل است. به عنوان مثال در معامله خودرو خريدار نمي تواند به دليل اختلاف با فروشنده از پرداخت چك يا سفته خودداري كند. به همين دليل اسناد مورد بحث مانند پول به عنوان وسيله پرداخت نقش دارند.
 
 
البته ياد به اين نكته مهم توجه داشت كه در حقوق ما پرداخت برات و سفته و چك موجب برائت مديون نمي شود در حالي كه پرداخت پولي موجب برائت متعهدله مي شود. بنابراين، هنگامي كه پول به عنوان وسيله پرداخت در معاملاتي مانند بيع استفاده مي شود، تعهد متعهد (خريدار) كه ناشي از معامله اصلي است، با تسليم مقداري پول ساقط مي شود. اما در صورت استفاده از اسناد تجاري به جاي پول، تعهد متعهدله (خريدار) تا زمان واريز مبلغ اين اسناد به صورت تسليم وجه يا واريز به حساب متعهدله باقي خواهد ماند.
 
دارنده برات و سفته و چك مي تواند صرفاً با تقديم دادخواست و بدون پرداخت درصدي از مطالبه به عنوان خسارت احتمالي به خوانده تقاضاي صدور قرار تأمين نمايد و همچنين ماده ۲ قانون صدور چك آن را در فهرست اسناد لازم الاجرا قرار داده است. دارنده چك مي تواند براي وصول چك علاوه بر دادگاه به ادارات ثبت مراجعه كند.


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی
مشاوره حقوقی حرفه ای سفته در تهران
سفته سندی است که به موجب آن امضاکننده متعهد می شود مبلغی را در تاریخ معین یا در صورت مطالبه به نام دارنده یا شخص معین یا حواله او بپردازد. در سفته علاوه بر امضاء یا مهر متعهد، باید میزان تعهد، گیرنده و تاریخ نیز قید شود.
 
 
 
برای وصول سفته دو راه وجود دارد. راه اول اجرای اسناد رسمی است زیرا سفته جزو اسناد لازم الاجرا است. در صورتی که دارنده به وظایف قانونی خود عمل کرده باشد می تواند نسبت به اجرای اسناد رسمی واقع در دفترخانه علیه صادرکننده، ظهرنویس و ضامن شکایت کند. ثبت درخواست و درخواست توقیف اموال غیر معارض اشخاص فوق و گیرنده.
 
راه دیگر مراجعه قاضی است. دارنده سفته علیه یک یا همه مأمورین سند تجاری اقامه دعوی می کند و در صورتی که منجر به محکومیت قطعی صادرکننده شود و از محکوم له تحصیلی اموالی حاصل نشده باشد می تواند به قانون مربوطه مراجعه کند. اجرای محکومیت های مالی درخواست دستگیری محکوم علیه سفته دارای صلاحیت قانونی است و در صورت احراز شرایط قانونی از طریق مراجع قانونی و قضایی قابل وصول است.
 
برای این منظور فرم سفته توسط مرجع ذیربط چاپ و به اشخاص حقیقی در بانک ها فروخته می شود. این سفته ها دارای مهر و شماره خزانه داری کل است. در این فرم ها سقف مبلغ اعتبار سفته مشخص شده است. مثلاً اگر در حاشیه سفته نوشته شده باشد سفته تا یک میلیون ریال به این معناست که متعهد در این سفته فقط تا سقف یک میلیون ریال متعهد به پرداخت است.
 
بنابراین این عدد درج شده در ردیف مبلغ سفته نمی تواند بیش از یک میلیون ریال باشد. قیمت سفته درج شده در سفته هم نشان دهنده قیمت سفته و هم حد اعتبار سفته است.
 
گاهی مشاهده می شود که از فردی سفته می خواهند تا در جایی استخدام شود، اگر نیروی کار تخلفی انجام دهد و کارفرما از آنجا با توجه به ادله قانونی ضرر و زیان خود استیناف کند چه عواقبی خواهد داشت و در صورت قرارداد آن فرد پایان مطالبه سفته و اعتراض کارفرما جرم خیانت در امانت محقق می شود ولی اگر سوء استفاده نکرده باشد باید استرداد سفته را مطالبه کند.
 
مشاوره حقوقی سفته در تهران
 
در ماده 308 قانون تجارت شعر آمده است: مطالبه نامه علاوه بر مهر باید دارای تاریخ باشد.
   خدمات حقوقی جامع شامل مشاوره حقوقی کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری در تهران
 
صباح محاسبه جهیزیه عضوی، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر در پرداخت بدهی، محاسبه مهریه قتل، محاسبه مهریه بر اساس سند را در اختیار تمامی ایرانیان داخل و خارج از کشور قرار می دهد.


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


مشاوره حقوقی متخصص چک در تهران
شاید بتوان گفت چک مهمترین سند تجاری کشور است و نقش بسیار سازنده ای در نظام اقتصادی کشور دارد. این سند تجاری در ایران به عنوان مهمترین ابزار پرداخت کاربرد فراوانی دارد.
نقش چک در نظام اقتصادی ایران را از میزان استفاده از آن می توان فهمید
به طور متوسط سالانه 40 تا 50 درصد از پرداخت ها با چک انجام می شود.
البته چک کاغذی به دلیل هزینه های بالا و ریسک ذاتی آن همواره یکی از گزینه ها بوده است که تلاش های زیادی برای جایگزینی آن به طرق مختلف صورت گرفته است.
به همین ترتیب، کشورهای دیگر مانند ما در سال های اخیر سعی کرده اند جایگزینی برای چک های کاغذی بیابند.
و حضور چک های کاغذی را در اقتصاد خود کاهش دهند.

مشاوره حقوقی چک در تهران

مشاور حقوقی چک در کلمه
چک در لغت به معنای نوشته ای است که با آن می توانید پولی را که در بانک دارید برداشت کنید.
یا به دیگری حواله کنید.
چک در گذشته با نام های دیگری مانند سفته و وصیت نامه نیز شناخته می شد.

چک به نوعی قول پولی است که از طرف فرستنده به گیرنده داده می شود تا در تاریخ معینی بتواند مبلغ معینی را از حساب جاری شخص صادرکننده برداشت کند.
متأسفانه امروزه به دلیل نوسانات شدید قیمت، اغلب از پذیرش چک خودداری می کنند و بر نقدینگی اصرار می ورزند، اما باز هم نمی توان نقش چک را در معاملات پرحجم نادیده گرفت.
چک مخصوصا تضمینی
بنابراین، اگر صاحب کسب و کاری هستید یا قصد راه اندازی آن را دارید، بهتر است به فکر داشتن دسته چک باشید.
یکی از ویژگی های مهم چک قابلیت انتقال است
می توان در حساب دارنده چک صادر کرد که در این صورت هرکسی که دارنده چک باشد می تواند به بانک مراجعه و چک را وصول کند.
اما اگر چک در حساب شخصی خاصی نوشته شده باشد، برای انتقال آن باید دارای تاریخ پس از آن باشد

ظهرنویسی روشی برای انتقال اسناد تجاری است که به سه دلیل با امضای پشت سند انجام می شود.

ظهرنویسی برای انتقال سند تجاری:

که دارنده چک آن را با ظهرنویسی پشت چک به شخص دیگری منتقل می کند.

سوگندنامه وکالت در تهران:

دارنده چک شخصی را به عنوان وکیل برای وصول چک بدون انتقال چک به وی تعیین می کند. مثلا عبارت دهنویسی به این صورت نوشته شده است
برای دریافت پول است.

ظهرنویسی برای گارانتی در تهران

در این نوع ظهرنویسی، شخص سند تجاری را با شرایط مربوط به ضمانت ظهرنویسی می کند
مثلا می نویسد
برای گارانتی.
مشاوره حقوقی چک در تهران
همچنین ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که چک های صادر شده از سوی موسسات مالی و صندوق های قرض الحسنه، چک بوده ولی ضمانت اجرای قانونی چک در آن لحاظ نمی شود.

چک سندی است که به موجب آن صاحب حساب بانکی می تواند با صدور چک خود یا با تسلیم چک به شخص دیگری از حساب بانکی خود پول برداشت کند.

تفاوت چک حقوقی با چک کیفری: اصطلاحات چک حقوقی و چک کیفری فقط برای چک های برگشتی به کار می رود و مربوط به نوع مسئولیت صادر کننده چک می باشد.

 

اگر چک کیفری باشد علاوه بر دریافت وجه چک می توان صاحب حساب (صادر کننده) را نیز حبس کرد اما اگر چک قانونی باشد فقط چک (پول چک) قابل دریافت است. البته ناگفته نماند که نوع چک در سرعت و نحوه رسیدگی در دادگاه متفاوت است. و در مورد چک کیفری زودتر و راحت تر به پول خود می رسیم اما در چک قانونی به دلیل پیچیدگی رویه دیرتر نتیجه می گیریم.

   مجازات صدور چک بلامحل: هرکس مرتکب تخلف صدور چک بلامحل شود به شرح زیر مجازات خواهد شد:

الف) در صورتی که مبلغ مندرج در چک کمتر از ده میلیون ریال باشد به حبس حداکثر تا شش ماه محکوم می شود.

ب) در صورتی که مبلغ مندرج در چک کمتر از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال باشد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم می شود.

ج) در صورتی که مبلغ مندرج در چک بیش از 50 میلیون ریال باشد به حبس از یک تا دو سال و دو سال محرومیت از داشتن دفترچه چک و در صورت اصرار صادرکننده چک به چک بلامحل محکوم خواهد شد. ، کل مبلغ مندرج در ستون چک ها ملاک عمل خواهد بود. این مجازات ها شامل مواردی است که ثابت شود چک های بلامحل برای معاملات غیرقانونی یا سود صادر نشده است. دارنده چک می تواند علاوه بر مجازات کیفری از دادستان درخواست و پرونده را قبل از اولین جلسه به عنوان مدعی خصوصی علیه صادرکننده چک بلامحل به دادگاه ارسال و به دفتر دادگاه ارسال کند. تقاضا دارد ضمن رسیدگی به پرونده کیفری به خسارات ناشی از جرم نیز رسیدگی و رأی مقتضی صادر نماید.

البته باید بدانیم که اقدام مجرمانه برای جمع آوری الف چک همیشه جایز نیست و به شرایط زیر بستگی دارد: جهات کیفری چک: دارنده چک باید ظرف مدت شش ماه از تاریخ صدور چک و ظرف شش ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مربوطه مراجعه کند. صدور گواهینامه شکایت از عدم پرداخت چک.

چک سفید باید امضا شود: در متن چک باید قید شود که چک برای تضمین معامله است. در صورتی که در متن چک قید شده باشد که چک برای ضمانت معامله است و در عین حال متهم از طرق دیگری مثلاً توسط دفتر بازرگانی صادرکننده چک یا قرارداد ثابت کند، چک مورد نظر نمی تواند. تحت پیگرد کیفری قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


مطالبه خسارت دیرکرد در تهران
مطالبه خسارت تأخیر تأدیه و هزینه حقوقی خسارت تأخیر تأدیه
خسارت تأخیر تأدیه اعم از تأخیر تأدیه و خیار دعوی، خسارت تأخیر روزانه جزء دعوا بوده و مستقلاً رسیدگی نمی شود و از حیث فرجام خواهی مشمول خواسته اصلی می باشد. اما ممکن است میزان غرامت خسارت تأخیر تأدیه و هزینه دادرسی خسارت تأخیر از مقادیر مندرج در دادخواست بدوی ناشی از تخلف خسارت تأخیر یا تأخیر تأدیه باشد. خسارات دیرکرد مختص نقدی است. خیر، هر نوع تعهدی در واقع برای جبران کسری است که در نتیجه تورم به ارزش پول وارد می شود.

قانون آیین دادرسی مدنی در ماده 522 به عنوان کاملترین نوع خسارات جبرانی پرداخت شده در دعاویی که موضوع آنها دین و ارز رایج است و مدیون با طلب طلبکار و توانایی مدیون از پرداخت خودداری می کند و در صورت تغییر شدید. در شاخص قیمت سالانه از سررسید تا زمان پرداخت و پس از مطالبه دادگاه برای جبران خسارت تاخیر تادیه به تناسب تغییر شاخص تعیین شده توسط بانک مرکزی. محاسبه و قضاوت می کند. مگر اینکه طرفین به نحو دیگری سازش کنند.

این نوع خسارت تاخیر تادیه مبنای اقدام بانک در استرداد طلب خود می باشد. اگر در قانون عملیات بانکی بدون ربا آمده باشد; کلیه وجوهی که بانک ها در اجرای این قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا می کنند و در موافقت نامه تنظیمی مقرر می شود. اشخاص مذکور مکلفند وجوه و تسهیلات دریافتی اعم از سود و خسارت تأخیر و هزینه حقوقی خسارت تأخیر تأدیه و اجرای دادرسی و حق الوکاله را در مهلت مقرر پرداخت نمایند. در صورت عدم پرداخت کلیه مراجع قضایی و دفاتر اسناد رسمی الزامی می باشد. بر اساس مفاد اسناد تنظیمی و قراردادها، بانک باید طبق مقررات این قانون نسبت به صدور حکم و وصول مطالبات بانک اقدام کند.

روند عملی دریافت غرامت دیرکرد در تهران
خسارت تاخیر پولی؛ رکن اول هرگونه ادعا و جبران خسارت تاخیر در پرداخت دادخواست است. طبق ماده 48 قانون آیین دادرسی مدنی، شروع رسیدگی در دادگاه مستلزم تقدیم دادخواست است. دادخواست را به دفتر دادگاه صالح و در جاهایی که دادگاه دارای شعب متعدد است به شعبه اول تحویل می دهد. بدیهی است در صورت تقدیم دادخواست به دفتر خدمات قضایی، درخواست مطالبه خسارت تأخیر، حسب مورد ممکن است درخواست اجبار خوانده یا خوانندگان به پرداخت مبلغ به اضافه غرامت تأخیر باشد. در پرداخت از تاریخ فوت فلانی به فلانی به همراه هزینه دادرسی خسارت تأخیر تأدیه و حق الوکاله وکیل می باشد. در این دادخواست شاکی باید تغییر سالانه شاخص قیمت کالا را ثبت کند. برای این منظور کافی است به نمودار ارائه شده توسط بانک مرکزی هر ساله مراجعه کنید.
هزینه دادرسی در صورت خسارت تاخیر در پرداخت همزمان با اصل چک در تهران
در صورتی که خسارت تأخیر تأدیه چک همزمان با پرداخت اصل چک مطالبه نشود و پس از صدور رأی محکومیت خوانده به پرداخت وجه چک، خواهان با تقدیم دادخواست مستقل به دادگاه، خسارت پرداخت چک را مطالبه می کند. تأخیر، هزینه دادرسی باید از خواهان اخذ شود. زیرا در صورتی که مطالبه خسارت مالی یکی از شعبه های دعوی پرداخت چک باشد و در صورت مطالبه همراه با پرداخت وجه چک، هزینه قانونی خسارت تاخیر تادیه اخذ نخواهد شد. اما به طور کلی مشکل این است که مبلغ چک بابت مطالبه تاخیر پرداخت نشده و براساس دادخواست مستقل از دادگاه خواسته شده است. ; لذا اصل دادخواست مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بنابراین هزینه جبران تاخیر باید دریافت شود. تشریفات قانون آیین دادرسی مدنی که یکی از آنها وصول هزینه های حقوقی است. همه خواسته ها باید برآورده شود. در غیر این صورت معامله لغو می شود.

آیا کارمزد غرامت تأخیر ناشی از مطالبه خسارت تأخیر تأدیه است؟
رجوع به اصل قانونی که رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی در کلیه دعاوی الزامی است و لذا در مبحث مطروحه باید هزینه دادرسی اخذ شود.

در صورتی که دادگاه حکم به پرداخت وجه چک با تمام خسارات از جمله هزینه دادرسی خواهان بدون اخذ هزینه دادرسی کند و رای در دادگاه تجدیدنظر تایید شود. آیا با اعتراض متهم می توان با پرداخت هزینه دادرسی مانع از اجرای حکم قطعی شد؟ در صورت منفی بودن پاسخ، مراحل اخذ پروسه چگونه است.

علي‌رغم پرداخت نشدن هزينه تأخير تأديه، حكم صادره به دليل قطعيت بايد اجرا شود. مسئول اجرای احکام باید واقعیت را به دادگاه ارائه دهد. اعلام کنید و از آن مرجع تکالیف بگیرید. به نظر می رسد تذکر به محکوم علیه برای پرداخت هزینه دادرسی راه را باز می کند.

بديهي است در صورت استنكاف محكوم عليه از پرداخت هزينه تأخير تأديه حكم، بايد هزينه دادرسي تأخير تأديه موضوع حكم را به هزينه دادرسي تأخير در تأديه حكم بپردازد. حساب دولت و امتناع از پرداخت آن بر اساس مفهوم الله.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

 

 

پليس آگاهي و يگان ناجا از يگان هاي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران هستند و اداره كل اطلاعات به عنوان معاونت رسيدگي و كشف جرايم ناجا كه در سال 1349 بر اساس اجراي قانون تشكيل شد. طرح ادغام نيروهاي پليس و سازماندهي خود پس از گذشت يك دهه از معاونت تحقيقات و كشف جرايم به نام معاونت آگاهي تغيير رويه داده است.

 

 

 

بخش دانش به سه بخش تقسيم شد. اداره كل مبارزه با جرايم جنايي به دو دسته مبارزه با جرايم خاص و جرايم رايانه اي تقسيم مي شود. به همين دليل اداره كل مبارزه با قاچاق كالا نيز با نام جديد اداره كل مبارزه با جرايم اقتصادي و تحت عنوان معاونت معاونت، تغيير نام داد و رويه آن را تغيير داد. مجموعه هاي متعددي تشكيل داد.

 

 

 

پليس آگاهي به عنوان يكي از معيارهاي قوه قضائيه وظايف مهمي دارد. وظيفه آن كشف جرايم جنايتكار است. در واقع وظيفه تحقيق، تحقيق، يافتن دلايل و شواهد كافي براي اثبات جرم در دادگاه را دارد. همچنين پليس امنيت وظيفه حفظ اسناد و آثار و جرايم دستگيري مجرم و نيز جلوگيري از فرار متهم را بر عهده دارد. انجام اقدامات مربوط به يافتن موجر يا هويت و كشف جرم و ماهيت جرم ارتكابي توسط مجرم وظيفه بسيار سنگين و حساس آگاهي است. از اين رو نيروها براي آگاهي و آشنايي با انواع جرايم جديد و امكان انجام تحقيقات علمي، پيوسته تحت آموزش و آموزش بين المللي هستند.

 

 

 

به پليس اطلاع داده مي شود تا مجرم را شناسايي و در صورت اثبات جرم به دادگاه تحويل دهد. مدارك و شواهد جرم را جمع آوري مي كند و همچنين آزمايش هاي پيشرفته اي را روي شواهد و شواهد به دست آمده از صحنه جرم انجام مي دهد. از جمله مدارك و وظايفي كه پليس آگاهي برعهده آن است، بررسي و بررسي علل و عوامل ارتكاب جرايم و تجزيه و تحليل آنهاست و همين فعاليت ها توسط يگان ويژه انجام مي شود.

 

 

 

مركز هويت پليس آگاهي بيش از 107 سال سابقه دارد و در اين ميان مي‌توان به بخش‌هاي مختلف ارائه دهنده گواهي سوء پيشينه، پزشكاني كه در اين مراكز مشغول به كار هستند و در تهران مطب دارند و مشغول خدمت به مردم هستند، اشاره كرد. مركز تشخيص هويت پليس آگاهي از اقدامات است. مانند صدور گواهي سوء پيشينه، تحقيقاتي كه در محل وقوع جرم، سرقت يا كمك به شناسايي اجسادي كه هويت آنها در جريان ارتكاب جرم از بين رفته است، از جمله كارتن خواب هايي كه باعث تحريف هويت به دليل اعتياد مي شود و استفاده مواد مخدر. و به چهره آنها تبديل شده است و به همين دليل هويت آنها از طريق پليس هويت اداره آگاهي شناسايي مي شود.

 

 

 

از جمله مواردي كه تعداد شكايات به پليس را افزايش مي دهد، پرونده هاي مالي، اموال مالباختگاني است كه به طرق مختلف مورد كلاهبرداري سودجويان قرار گرفته اند و سردرگم و مستاصل هستند و به دنبال راه حلي براي بازپس گيري پول هاي از دست رفته خود هستند. باد از دست رفته را در اسرع وقت برگردانيد. به همين دليل واريز وجه توسط شاكي به حساب كلاهبردار يكي از مواردي است كه توسط پليس آگاهي پيگيري مي شود.

 

كلاهبرداران با شهروندان تماس مي گيرند و با دروغگويي يا استفاده از روش هاي متقلبانه مانند مسابقه تلفني و ... براي دريافت جايزه نياز به واريز مبلغي دارند و به اين ترتيب استفاده از روش هاي كلاهبرداري و روش هاي فريبنده افراد را مجبور به پرداخت پول مي كند. و واريز وجه به حساب هاي مذكور مي سازند. در چنين مواقعي بايد آرامش خود را حفظ كرده و به بانك مركزي مراجعه كرده و پرينت كامل حساب خود را داشته باشيد و سپس به دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه و شكايت خود را به عنوان كلاهبرداري ثبت كنيد. در پايان با اين مدارك و حكم قضايي به پليس آگاهي مراجعه مي كنيد. پليس آگاهي شماره يك تهران بزرگ يكي از بزرگترين سازمان هاي اطلاعاتي است كه در جرائم پيش آمده از جمله كلاهبرداري هاي بزرگ به شما كمك مي كند.

 

 

 

اداره آگاهي تهران بزرگ بزرگترين اداره اطلاعات ايران است كه با كمك نيروهاي زبده و ماهر پرونده هاي جدي را پيگيري و رسيدگي مي كند و پس از كسب مدارك و اثبات جرم به دادگاه ارجاع مي شود.

 

تمامي جرايم از جمله قتل، تجاوز جنسي و آدم ربايي، سرقت هاي مسلحانه، آتش سوزي هاي مصلحت آميز توسط پليس رسيدگي مي شود. پرونده هايي كه مربوط به مفقودين بوده و در حيطه وظايف اين اداره كل اطلاعات تهران بزرگ مي باشد. اظهارات مقامات ارشد پليس به دليل افزايش جرايم و همچنين گستردگي پرونده هاي كلاهبرداري و كلاهبرداري و رياست ويژه است.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()