نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل داوري تضميني در تهران

داوري يك روش حل اختلاف است كه در آن طرفين معامله يا قرارداد در صورت بروز مشكل و سوء تفاهم به جاي ارجاع اختلاف خود به محاكم قضايي و صرف هزينه و زمان زياد، به توانايي و دانش حقوقي يك معتمد استناد مي كنند. و فرد صالح براي حل مشكلات خود كمك مي گيرند و در عين حال به تصميم داوري احترام مي گذارند و اجرا مي كنند.

 

در تمام جوامع و فرهنگ ها، ارجاع به داوري سابقه اي طولاني دارد و استفاده از مشاوره فردي به عنوان داور هميشه رايج بوده است. داوري در كشور ما سال هاست كه اجرا مي شود و به دو بخش تجارت بين المللي و داوري داخلي تقسيم مي شود.

 

بخش داوري بين المللي داراي مقررات و قواعد خاصي است و شرايط خاصي براي آن وجود دارد كه آن را از نظر قانوني متفاوت مي كند و بايد بسيار دقيق و دقيق مورد بررسي قرار گيرد. اما داوري داخلي كه مربوط به مسائل داخل كشور است، شايد كمتر مورد توجه قرار گرفته است، به طوري كه حتي برخي از موضوعات آن به طور جامع تعريف نشده است. بنابراين حضور وكيل داوري مي تواند راه حل مناسبي براي حل و فصل اختلافات مربوط به داوري داخلي باشد.

 

تمامي استان ها و شهرستان هاي سراسر كشور مي توانند از وكيل ضمانت داوري براي رسيدگي به پرونده هاي مختلف خود استفاده كنند. در بين شهروندان تهراني كه با انتخاب وكيل داوري تضميني در تهران كه بايد فردي شايسته و قابل اعتماد باشد، مشاوره حقوقي لازم را دريافت كرده و تمامي مسئوليت رسيدگي به پرونده داوري خود را با خيال راحت به وي مي سپارند.

 

لازم به ذكر است كه انتخاب وكيل داوري در تهران بايد با دقت و توجه فراوان انجام شود و محدوده فعاليت داور به طور كامل و دقيق مشخص شود. البته بهتر است كه شرط داوري براي همه امور و همه زمان ها به كار رود، نه تنها در صورت بروز مشكل يا اختلاف.

 

همچنين توجه به اين نكته ضروري است كه با توجه به موضوع، زمان داوري دقيقاً تعيين شده است تا وكيل داوري تهران در اين زمان تصميم خود را صادر كند. همچنين شرايط رسيدگي و صدور راي داوري، نحوه احضار طرفين قرارداد، زمان و مكان برگزاري جلسات و ابلاغ راي داوري بايد به درستي در قرارداد تعيين شود. توافقنامه داوري بايد توسط دو طرف نوشته و امضا شده و داراي اصول و قواعد خاصي باشد تا بتوان با دقت به امور رسيدگي و تصميم گيري كرد. براي مثال مي توان به قانون داوري كانون وكلاي دادگستري اشاره كرد كه خلأهاي قانوني زيادي را ذكر كرده و بسيار جامع است.

از ديگر مزاياي مشاوره با وكيل داوري در تهران مي توان به صرف زمان و هزينه كمتر داوري نسبت به حضور در مراجع قضايي، عملكرد سريعتر در رسيدگي به پرونده ها، تشريفات قانوني كمتر، حفظ حقوق شهروندي، رسيدگي محرمانه به پرونده و مخفي نگه داشتن اسرار طرفين اشاره كرد. اشاره شده.

با استفاده از دانش و تخصص وكلاي مجرب و كارشناسان و داوران در كليه زمينه هاي حقوقي، مالي، تجاري و غيره كه نياز به حضور داور دارد، امور مربوط به داوري دعاوي و قراردادهاي داخلي از جمله در شهر تهران. بر عهده گرفته است



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

ماليات يكي از مهمترين منابع تامين مالي بودجه و اعتبارات كشور است. به همين دليل اداره كشور تقريبا غيرممكن است. تامين بودجه كشور در ايران علاوه بر نفت و گاز مستلزم پرداخت ماليات توسط مردم است.

 

عواملي كه باعث اهميت ماليات مي شود به شرح زير است. يكي كاهش مصرف برخي كالاهاي مضر مانند سيگار، دخانيات و ... دوم اينكه حمايت از توليد داخلي و كاهش واردات محصولات خارجي باعث خروج ارز زيادي از كشور مي شود. سوم، از بين بردن شكاف طبقاتي كه بين مردم ايجاد مي شود كه از طريق معافيت هاي مالياتي اتفاق مي افتد. چهارم، برقراري عدالت اجتماعي و اقتصادي و تعديل ثروت از طريق ماليات هاي تصاعدي كه از مردم گرفته مي شود. پنجم، كاهش وابستگي دولت به نفت و گاز و كالاهاي تجديد ناپذير. ممكن است پس از سال ها اين نفت و گاز تمام شود و زماني كه درآمد كشور به نفت و گاز وابسته باشد، ضرر و زيان را براي كشور به همراه دارد. ششم، حفظ نظام اسلامي از سلطه اقتصادي بيگانگان در كشور. هفتم، وابستگي دولت به استقراض و وام از كشورهاي خارجي و تامين منابع مالي و ارز از كشورهاي خارجي. هشتم تامين بودجه و رفاه اجتماعي كشور و تقويت پايگاه دفاعي و نظامي كشور.

 

جرائمي كه در زمينه امور مالياتي و اداره دارايي، اموال و يا همراه با آثار و فوايد آن صورت مي گيرد، ممكن است يك سري سودجويان از اين ماليات به عنوان كلاهبرداري استفاده كنند. ماليات رقابتي است براي شركت در يك تعاوني اجتماعي براي دستيابي به رفاه بيشتر و زندگي اجتماعي بهتر. قطعاً فردي كه ماليات نمي پردازد در اين زنجيره اختلال ايجاد مي كند و مرتكب جرائم مالياتي مي شود. مجازات متخلف مالياتي

 

مجازات هاي مربوط به جرايم مالياتي؛ روش اول اين است كه در اكثر موارد روشي غير كيفري و تخلف است كه اجراي آن به صورت جريمه تضميني مي باشد. ثانياً اين روش عبارت است از جرم تلقي مواردي كه متضمن اقدام مجرمانه است و تخلف از قوانين و مقررات مالياتي و ضمانت آن تعيين مجازات است.

 

اركان جرايم مالياتي به شرح زير است. عنصر مادي رفتار مجرمانه ارتكابي در جرايم مالياتي. در واقع اصطلاحاتي كه ماليات هاي مستقيم به صورت ترك و گاهي به صورت فعل مادي مثبت انجام مي شود. ركن قانوني در قانون مقررات در حوزه مالياتي كه وضع شده است، بخش عمده آن مربوط به تعيين ماليات است. نحوه اخذ ماليات و معافيت هاي مالياتي يكي پس از ديگري است كه مقررات قبلي را تصويب و لغو مي كند.

 

در صورت داشتن معاونت در امور مالياتي و اداره اموال شخصي؛ به معناي مثال هايي از جمله كلي است. مواد 126 و 127 ق.م.ت تصريح شده و ماده 276 قانون ماليات هاي مستقيم دو دستيار در جرم مالياتي را در نظر گرفته است. ابتدا جرايم مندرج در ماده 127 ق.م.ا براي اطلاع بيشتر ميتوانيد به مفاد ماده 127 ق.م.ا مراجعه نماييد. بدون اينكه معاونت توسط حسابداران و مؤسسات حسابرسي يا مقامات دولتي يا كاركنان بانك ها و مؤسسات مالي اعتباري انجام شود، مجازات اين افراد به عهده شخص امين خواهد بود و حداقل مجازات ناظر است.

وكيل اداره دارايي در تهران شما را در زمينه جرايم مالي و مالياتي راهنمايي مي كند. با كمك وكيل نخبه املاك مي توانيد تضميني ترين نتيجه را در زمينه امور مالياتي و امور دارايي كسب كنيد.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل مصادره اموال در تهران

در بسياري از پرونده هاي مالي و دعاويي كه در مراجع قضايي به آن رسيدگي مي شود، براي تأمين وجوه حاصله، مشورت با وكيل مصادره اموال براي تأمين مطالبات و جبران خسارت مالي شاكي ضروري است.

توقيف مال مورد تقاضا به اين معناست كه خواهان قبل از طرح دعوي، تقاضاي توقيف اموال خوانده را داشته باشد. اين موضوع به اين دليل است كه ممكن است شخصي در جريان دادرسي يا در جريان دادرسي اقدام به فروش يا انتقال ملك كند، در اين راه بايد يك وكيل خوب در كنار شما باشد.

توقيف اموال يكي از ضمانت هاي اجراي قانون است كه دائمي يا طلبكار محسوب مي شود. قانون اين اجازه را به دائمي مي دهد تا بتواند در اسرع وقت حقوق خود را استيفا كند و مطالبات را وصول كند. اما اين عمل داراي شرايط و ضوابط خاصي است كه براي پيگيري صحيح بهتر است توسط وكيل مصادره اموال انجام شود. اين مقاله قصد دارد مقدمه و دليل داشتن وكيل تصرف در اموال را توضيح دهد.

 

نكاتي كه وكيل توقيف اموال بايد بداند

اول، وكيل سلب حق اقامه دعوي بايد ارزيابي شود. وظيفه مصادره اموال بر عهده دايره اجرائيه مي باشد. از طرفي اجراي احكام بايد بدون تاخير در مصادره اموال انجام شود. ثانياً اموال محكوم عليه به ميزان محكوميت و هزينه اجراي حكم توقيف مي شود. ثالثاً شخصي كه مال او توقيف شده است فقط يكبار حق دارد تبديل مال توقيف شده به مال ديگر را مطالبه كند. چهارم اينكه اين محصول از نظر قيمت فروش كمتر از محصول اول نباشد. پنج اگر مال توقيف شود. شخص حق معامله با آن مال را ندارد. ششم نظر كارشناس در خصوص ملك به دو طرف ابلاغ مي شود و طرفين مي توانند نسبت به مبلغ اعلامي اعتراض كنند كه بهتر است از طريق وكيل توقيف اموال انجام شود.

 

پس از ارزيابي ملك، موقتاً به متولي واگذار مي شود و مال غيرمنقول در اختيار مالك يا متصرف قرار مي گيرد. به همين دليل اموال مصادره شده را با استفاده از مزايده مي فروشد.

 

وكيل توقيف اموال بايد بداند در روز و محل مزايده هر شخصي مي تواند حضور يافته و اقدام به خريد نمايد. اين افراد مي توانند شامل هر دو طرف دعوي يعني محكومان و محكومان باشند. بديهي است مأموران اجرايي و كارشناسان و يا بستگان آنها حق شركت ندارند. در برخي موارد خريدي براي كالاي مشخص شده وجود ندارد. در اين زمان، محكوم به سه طريق مي تواند حق خود را بگيرد. يكي معرفي اموال محكوم عليه. دو، مال توقيف شده را معادل ادعاي خود بپذيرد. سه، يك بار ديگر حراج را اجرا كنيد. اگر مال توقيف شده خريدار پيدا كند فروخته مي شود. در غير اين صورت محكوم له مي تواند در اموال خود تصرف كند و در صورت عدم قبول محكوم له مال به محكوم عليه مسترد مي شود. وكيل تصرف در اموال بايد از همه اين موارد مطلع باشد

دستور موقت يكي از فعاليت هايي كه وكيل توقيف اموال براي شما انجام مي دهد، دستور موقت است. دستور موقت به شرح زير است: اين اصطلاح ممكن است براي بسياري از افراد آشنا باشد. دستور موقت يا دادرسي مدني از دادگاه براي مصادره مال يا انجام عمل صادر مي شود. اين دستور معمولاً تأثير زيادي در اصل دعوا ندارد و در واقع مربوط به تأمين خواسته است كه براي خواسته يا مال معيني است تا قرار موقت، موضوع صادر شود. دعوي بايد مطرح شود يا قابل طرح است، از اين رو درخواست دستور موقت قبل از پيگيري دعوا مي شود. در اين صورت خواهان مكلف است ظرف بيست روز پس از تاريخ صدور دادخواست را تقديم نمايد. در غير اين صورت بنا به درخواست طرف مقابل دستور موقت حذف خواهد شد.

 

وكيل سلب حق اقامه دعوي راه را براي شما آسان تر مي كند. مرجعي كه بايد تقاضاي صدور قرار موقت را به آن ارائه دهيد، دادگاهي است كه رسيدگي به دعوي را بر عهده دارد. از طرفي اين دادگاه تعيين مي كند كه صدور قرار موقت چقدر فوري و ضروري است. اين يك وكيل تصرف اموال است كه به سرعت كار شما را پيگيري مي كند.

يكي از راه هاي وكيل تصرف در اموال، از طريق اداره ثبت است. طبق ماده 2 آيين نامه اجراي مفاد اسناد رسمي در صورت موجود بودن اسناد رسمي معتبر مي توان نسبت به اجراي ثبت توقيف و اجراي حكم از طريق دادگاه اقدام كرد. برخي از كارهاي حقوقي ممكن است در ظاهر ساده باشند اما در عمل و پيگيري بسيار پيچيده است كه بدون تجربه و دانش كافي نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد.

اهميت مصادره اموال و امنيت

با توجه به اينكه ممكن است متهم يا بدهكار در جريان رسيدگي، اموال خود را بفروشد

در مورد مصادره اموال و يا كتمان آن، موضوع مصادره اموال و اجراي به موقع آن بسيار حائز اهميت است و به همين دليل، مصادره اموال يكي از مواردي است كه مهم ترين مراحل رسيدگي به بسياري از پرونده هاي مالي را براي دستيابي به آن مي دانند. نتيجه مورد نظر

 

بدين منظور خواهان يا شخصي كه مدعي طلبكار بودن خوانده مي باشد مي تواند تقاضاي توقيف آنها را بنمايد تا خوانده مال خود را نفروخته يا مخفي ننمايد.

 

اين امر مي تواند پس از صدور حكم قطعي يا قبل از آن انجام شود و اين امكان را براي خواهان پس از پايان رسيدگي و صدور حكم پرونده با استفاده از اموال توقيف شده فراهم مي كند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

براي برنده شدن در هر پرونده و احقاق حق از دست رفته و اجراي عدالت، مهم ترين دليلي كه بيش از هر چيز بايد مورد توجه قرار گيرد، استخدام وكيل متخصص و ماهر است. اگر مي خواهيد بهترين وكيل كيفري در تهران را پيدا كنيد بايد از يك سري نكات و شرايط آگاه باشيد.

يك وكيل خوب چه ويژگي هايي دارد و آيا تخصص در زمينه خاصي ضروري است؟ براي پاسخ به اين سوالات بايد اطلاعاتي داشته باشيد تا بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و در اسرع وقت فرد مورد نظر خود را پيدا كنيد.

وكيل كيفري كيست؟
به طور كلي بايد در نظر داشت كه در مواردي مانند قتل، مواد مخدر، اتهامات جنسي، اختلاس، كلاهبرداري مالي، وكيل با سابقه كيفري استخدام شود. تمامي افراد، شركت ها، سازمان ها و مراكزي كه با اتهام مواجه مي شوند به چنين فردي نياز دارند. البته اكثر شركت هاي بزرگ و كوچك ترجيح مي دهند يك وكيل ماهر در كنار خود داشته باشند تا از چنين اتفاقات ناخواسته و ناگهاني جلوگيري كنند. به طور كلي در صورت مواجهه با هرگونه اتهامي مانند مواد مخدر، سرقت و خشونت بايد تحت مشاوره حقوقي كيفري قرار گيرند.

بهترين وكلاي كيفري در تهران
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كرد وجود قانون و لايه هاي مربوطه است. بهترين وكلاي كيفري در تهران يك ويژگي مشترك دارند. يعني از پيچيدگي و ظرافت و جزييات قضايا آگاه هستند. به همين دليل از حادثه شوكه نمي شود و همه موارد را از قبل بررسي كرده و هميشه دست بالا را مي گيرد. ويژگي مهم ديگر كنترل عواطف و احساسات است، يعني در موارد سخت و دشوار اضطراب و نگراني خود را كنترل مي كنند. در اين موارد چنين وكيل كيفري موظف است جو رواني متهم و عواطف و احساسات او را در دادگاه آرام نگه دارد.

توجه به جزئيات و پيچ و خم هاي حساس در پرونده نكته مهمي است كه نبايد از آن چشم پوشي كرد. گاهي اوقات يك موضوع به ظاهر كم اهميت و كوچك مي تواند نتيجه دادگاه را به طور اساسي تغيير دهد. يك وكيل خوب سعي مي كند دقت و تيزبيني داشته باشد و اجازه ندهد هيچ موضوع كوچك و بي ارزشي مورد توجه قرار نگيرد. اين ويژگي به انتخاب شاهدان خوب و كشف جنبه هاي جديد پرونده كمك مي كند. دقت در انتخاب و معرفي شهود و استفاده از مدارك نياز به مهارت بالايي دارد كه بهترين وكيل كيفري تهران اين مهارت را به شما نشان خواهد داد.

مطالعه پرونده هاي مشابه پرونده مشتري و چنين شرايطي كه ساير افراد درگير آن بوده اند نيز تأثير فوق العاده اي در رسيدگي به جنبه هاي مختلف پرونده خواهد داشت.

شرايط انتخاب وكيل
به طور كلي و مهمتر از همه، بايد به سوابق و تجربه وكيلي مورد نظر خود توجه كنيد. زيرا مدرك تحصيلي حتي اگر تخصصي باشد ممكن است به نتيجه مطلوب نرسد.

در مواردي كه با عوارض زيادي همراه نباشد يا خيلي سنگين و حساس نباشد. كارآموزان همچنين مي توانند به درستي نماينده يك شخص باشند.

از طرفي اگر با اتهام بزرگ و حساسيت مرگ و زندگي در پرونده مواجه باشيم، حتي مي توانيم تا سه وكيل را همزمان استخدام كنيم. بهترين وكيل كيفري در تهران را مي توان امري نسبي دانست. به همين دليل ابتدا به شرايط پرونده و سوابق و مستندات توجه كنيد تا بهترين نتيجه ممكن را بگيريد.
آيا به دليل قتل يا جنايت به دنبال بهترين وكيل كيفري در تهران هستيد؟ در اين صورت آيا از نحوه رسيدگي به پرونده هاي كيفري و عمدي يا شبه عمدي بودن قتل اطلاع داريد و قاضي در اين موارد چه حكمي خواهد داشت؟

وكلاي زيادي وجود ندارند كه براي دفاع از موكلان خود وكالت بپذيرند و پرونده هاي كيفري را پيگيري كنند و بسياري از آنها در تهران مشغول به كار هستند. به همين دليل اگر به بهترين وكيل كيفري در تهران يا كرج نياز داريد، به احتمال زياد مي توانيد بهترين وكلاي كشور را در كلانشهر تهران بيابيد كه وكالت شما را در امور كيفري داشته باشند.

لازم به ذكر است كه در پرونده هاي كيفري بسته به نوع جرم و نحوه ارتكاب آن ممكن است احكام مختلفي صادر شود. علاوه بر تعداد متهمان، عمد يا شبه عمد بودن قتل و شركاي جرم نيز ممكن است در نحوه صدور حكم تأثير داشته باشد و روند رسيدگي به پرونده را تحت تأثير قرار دهد.
در هر يك از اين موارد سوابق يك وكيل مجرب نقش تعيين كننده اي در توانايي او در دفاع از موكل خود خواهد داشت و به همين دليل گاهي لازم است بهترين وكيل كيفري در تهران را براي وكالت انتخاب كرد. اين وكيل بايد سابقه و تجربه بالايي در دفاع از موكل خود داشته باشد، به عنوان متهم به قتل و يا تحت عناوين ديگر، سرنوشت او منوط به راي صادره در پرونده خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()