وكيل وزارت كار در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

در رابطه كارگر و كارفرما بيشتر اختلاف نظر و عدم تفاهم وجود دارد. در چنين شرايطي براي حل مشكل بايد با يك وكيل متخصص در وزارت كار مشورت كرد.

 

وكيل وزارت كار با قوانين اداره كار، بيمه و دسترسي كامل به كليه شعب اداره كار آشنايي دارد.

 

در دعاوي بين كارگران و كارفرمايان وجود وكيل مجرب و مجرب وزارت كار براي احقاق حق امري ضروري و مهم است كه بر خلاف افكار عمومي كار دشواري است.

اگر كارگري كه براي كارفرما كار مي كند و كارفرما حقوق و قوانين او را زير پا مي گذارد، كارگر حق دارد تخلف را از طريق سامانه اداره كار پيگيري كند (شرايط كارفرما نيز يكسان است). است).

 

در هر صورت كارگر و كارفرما به وكيل از وزارت كار نياز دارند. در بيشتر مواقع علت اصلي مشكل، ناآگاهي كارگر و كارفرما از قوانين است.

 

بخش هاي مرتبط با اداره كار: تشخيص و حل اختلافات

تشخيص: در مرحله اول بايد دادخواست خود را ثبت كنيد. پس از ثبت نام، زمان رسيدگي تعيين شده براي كارگر و كارفرما ارسال مي شود كه هر دو بايد براي رسيدگي به اختلاف به شعب تعيين شده مراجعه كنند.

 

حل اختلاف: پس از تصميم كارگر يا كارفرما حداكثر ظرف مدت 15 روز حق اعتراض دارند كه با رعايت نحوه كار شعب انجام مي شود. در اين فرآيند داشتن وكيل از وزارت كار به شدت توصيه مي شود.

 

اخيراً در برخي شركت ها و سازمان ها ديده شده است كه پس از دريافت رضايت نامه يا پرداخت نقدي مبلغ، ديگر كارگر را بيمه نمي كنند. اين خلاف قوانين اداره كار است.

 

طبق قانون كار، كارفرما موظف به پرداخت حقوق ماه آخر كارگر است و تاثيري در كاركرد يك سال يا چند ماهه كارگر ندارد (حقوق سنوات بر اساس محاسبه قانون كار) .

 

يكي از دلايل مهم و قابل توجه براي همكاري با وكيل اداره كار

داشتن تخصص و تجربه كافي براي پاسخ به تمام سوالات شما

 

ترتيب دادن بهترين عريضه ها براي شما

 

تنظيم قرارداد شركت و ...

مشكلات زيادي در اين دعاوي ديده مي شود كه ريشه در مسائل مختلفي دارد. در برخي موارد در قرارداد بين كارگر و كارفرما تخلف از قوانين اداره كار صورت مي گيرد كه كارگر مي تواند با دادخواستي كه توسط وكيل تنظيم شده براي نقض حقوق به دادگاه مراجعه كند.

 

يكي ديگر از حوزه هاي فعاليت وكيل وزارت كار رسيدگي به شكايات مبني بر بيمه نبودن كارگر است.

 

انتخاب وكيل متخصص و با تجربه بالا در روند رسيدگي به پرونده بسيار موثر و موثر است به همين دليل توصيه مي شود در انتخاب و همكاري با وكلا نهايت دقت را داشته باشيد.

 

آيا از اهميت مشاوره با كارشناس امور اجتماعي كه آشنايي كامل با قوانين اين وزارتخانه دارد و اينكه چرا بسياري از كارگران و كارفرمايان به مشاوره حقوقي وكلاي متخصص وزارت كار نياز دارند، مي دانيد؟

 

وزارت كار و امور اجتماعي براي زيرمجموعه هاي خود قوانين و مصوبات خاص خود را دارد و كارفرمايان و كارگران زيادي نيز بر اساس قوانين و مصوبات اين وزارتخانه مشغول به فعاليت هستند. اين وزارت كشور امكان اقدام خلاف قوانين و مصوبات اداره كار را براي كارفرمايان يا كارگران فراهم كرده است تا از طريق سامانه اداره كار، درخواست پيگيري قانوني تخلفات صورت گيرد.

به همين دليل اگر قصد داريد مشكلات پيش آمده در حين توليد يا فعاليت هاي اقتصادي مرتبط با عدم پايبندي طرف مقابل به تعهدات خود را برطرف كنيد، بايد از سامانه اداره كار وابسته به اين وزارتخانه اقدام كنيد. . در خانه اقدام كنيد. براي اين منظور قطعاً نياز به بهره مندي از دانش و اشراف وكيل دفتر كار به قوانين وزارت كار و امور اجتماعي داريد تا امكان پيگيري درخواست هاي شما به نحو احسن وجود داشته باشد.

آيا مي توان با كمك وكيل وزارت كار در تهران بيمه شد؟

بيمه يكي از مهم ترين نيازهاي اساسي هر فرد (كه در سنين پايين است و هنوز هم قادر به انجام فعاليت هاي اقتصادي است) است. به طور حتم بيمه مي تواند در زمان از كارافتادگي به فرد كمك زيادي كند و امكان زندگي با مستمري اختصاص يافته به بيمه شدگان پس از بازنشستگي را فراهم كند. به همين دليل است كه طبق قانون اداره كار، پرداخت حق بيمه كارگران توسط كارفرما اجباري است و مي توانيد از طريق تماس با تلفن وكيل وزارت كار و اطلاع از نحوه پيگيري اين موضوع از كارفرما شكايت كنيد اهميت شكايت در اين مورد به دليل اهميتي است كه اين بيمه در ارائه خواهد داشت

 

 

در واقع مانند بيمه شخص ثالث خودرو كه براي هر خودرويي اجباري است و مي تواند نقش بسزايي در پوشش هزينه هاي تصادفات در صورت بروز هر حادثه اي داشته باشد، بيمه كارگران نيز مي تواند در صورت بروز حوادث ناخواسته در حين كار مزايايي را ارائه دهد. . خدمات شركت هاي بيمه را ارائه مي دهند و به همين دليل نيازي به تاكيد بيشتر بر اهميت تماس با بهترين وكيل وزارت كار براي پيگيري شكايت و تحت پوشش قرار گرفتن اين خدمات نيست.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: