مشاوره حقوقی حرفه ای سفته در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی
مشاوره حقوقی حرفه ای سفته در تهران
سفته سندی است که به موجب آن امضاکننده متعهد می شود مبلغی را در تاریخ معین یا در صورت مطالبه به نام دارنده یا شخص معین یا حواله او بپردازد. در سفته علاوه بر امضاء یا مهر متعهد، باید میزان تعهد، گیرنده و تاریخ نیز قید شود.
 
 
 
برای وصول سفته دو راه وجود دارد. راه اول اجرای اسناد رسمی است زیرا سفته جزو اسناد لازم الاجرا است. در صورتی که دارنده به وظایف قانونی خود عمل کرده باشد می تواند نسبت به اجرای اسناد رسمی واقع در دفترخانه علیه صادرکننده، ظهرنویس و ضامن شکایت کند. ثبت درخواست و درخواست توقیف اموال غیر معارض اشخاص فوق و گیرنده.
 
راه دیگر مراجعه قاضی است. دارنده سفته علیه یک یا همه مأمورین سند تجاری اقامه دعوی می کند و در صورتی که منجر به محکومیت قطعی صادرکننده شود و از محکوم له تحصیلی اموالی حاصل نشده باشد می تواند به قانون مربوطه مراجعه کند. اجرای محکومیت های مالی درخواست دستگیری محکوم علیه سفته دارای صلاحیت قانونی است و در صورت احراز شرایط قانونی از طریق مراجع قانونی و قضایی قابل وصول است.
 
برای این منظور فرم سفته توسط مرجع ذیربط چاپ و به اشخاص حقیقی در بانک ها فروخته می شود. این سفته ها دارای مهر و شماره خزانه داری کل است. در این فرم ها سقف مبلغ اعتبار سفته مشخص شده است. مثلاً اگر در حاشیه سفته نوشته شده باشد سفته تا یک میلیون ریال به این معناست که متعهد در این سفته فقط تا سقف یک میلیون ریال متعهد به پرداخت است.
 
بنابراین این عدد درج شده در ردیف مبلغ سفته نمی تواند بیش از یک میلیون ریال باشد. قیمت سفته درج شده در سفته هم نشان دهنده قیمت سفته و هم حد اعتبار سفته است.
 
گاهی مشاهده می شود که از فردی سفته می خواهند تا در جایی استخدام شود، اگر نیروی کار تخلفی انجام دهد و کارفرما از آنجا با توجه به ادله قانونی ضرر و زیان خود استیناف کند چه عواقبی خواهد داشت و در صورت قرارداد آن فرد پایان مطالبه سفته و اعتراض کارفرما جرم خیانت در امانت محقق می شود ولی اگر سوء استفاده نکرده باشد باید استرداد سفته را مطالبه کند.
 
مشاوره حقوقی سفته در تهران
 
در ماده 308 قانون تجارت شعر آمده است: مطالبه نامه علاوه بر مهر باید دارای تاریخ باشد.
   خدمات حقوقی جامع شامل مشاوره حقوقی کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری در تهران
 
صباح محاسبه جهیزیه عضوی، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر در پرداخت بدهی، محاسبه مهریه قتل، محاسبه مهریه بر اساس سند را در اختیار تمامی ایرانیان داخل و خارج از کشور قرار می دهد.




:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: