وكيل داوري تضميني در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل داوري تضميني در تهران

داوري يك روش حل اختلاف است كه در آن طرفين معامله يا قرارداد در صورت بروز مشكل و سوء تفاهم به جاي ارجاع اختلاف خود به محاكم قضايي و صرف هزينه و زمان زياد، به توانايي و دانش حقوقي يك معتمد استناد مي كنند. و فرد صالح براي حل مشكلات خود كمك مي گيرند و در عين حال به تصميم داوري احترام مي گذارند و اجرا مي كنند.

 

در تمام جوامع و فرهنگ ها، ارجاع به داوري سابقه اي طولاني دارد و استفاده از مشاوره فردي به عنوان داور هميشه رايج بوده است. داوري در كشور ما سال هاست كه اجرا مي شود و به دو بخش تجارت بين المللي و داوري داخلي تقسيم مي شود.

 

بخش داوري بين المللي داراي مقررات و قواعد خاصي است و شرايط خاصي براي آن وجود دارد كه آن را از نظر قانوني متفاوت مي كند و بايد بسيار دقيق و دقيق مورد بررسي قرار گيرد. اما داوري داخلي كه مربوط به مسائل داخل كشور است، شايد كمتر مورد توجه قرار گرفته است، به طوري كه حتي برخي از موضوعات آن به طور جامع تعريف نشده است. بنابراين حضور وكيل داوري مي تواند راه حل مناسبي براي حل و فصل اختلافات مربوط به داوري داخلي باشد.

 

تمامي استان ها و شهرستان هاي سراسر كشور مي توانند از وكيل ضمانت داوري براي رسيدگي به پرونده هاي مختلف خود استفاده كنند. در بين شهروندان تهراني كه با انتخاب وكيل داوري تضميني در تهران كه بايد فردي شايسته و قابل اعتماد باشد، مشاوره حقوقي لازم را دريافت كرده و تمامي مسئوليت رسيدگي به پرونده داوري خود را با خيال راحت به وي مي سپارند.

 

لازم به ذكر است كه انتخاب وكيل داوري در تهران بايد با دقت و توجه فراوان انجام شود و محدوده فعاليت داور به طور كامل و دقيق مشخص شود. البته بهتر است كه شرط داوري براي همه امور و همه زمان ها به كار رود، نه تنها در صورت بروز مشكل يا اختلاف.

 

همچنين توجه به اين نكته ضروري است كه با توجه به موضوع، زمان داوري دقيقاً تعيين شده است تا وكيل داوري تهران در اين زمان تصميم خود را صادر كند. همچنين شرايط رسيدگي و صدور راي داوري، نحوه احضار طرفين قرارداد، زمان و مكان برگزاري جلسات و ابلاغ راي داوري بايد به درستي در قرارداد تعيين شود. توافقنامه داوري بايد توسط دو طرف نوشته و امضا شده و داراي اصول و قواعد خاصي باشد تا بتوان با دقت به امور رسيدگي و تصميم گيري كرد. براي مثال مي توان به قانون داوري كانون وكلاي دادگستري اشاره كرد كه خلأهاي قانوني زيادي را ذكر كرده و بسيار جامع است.

از ديگر مزاياي مشاوره با وكيل داوري در تهران مي توان به صرف زمان و هزينه كمتر داوري نسبت به حضور در مراجع قضايي، عملكرد سريعتر در رسيدگي به پرونده ها، تشريفات قانوني كمتر، حفظ حقوق شهروندي، رسيدگي محرمانه به پرونده و مخفي نگه داشتن اسرار طرفين اشاره كرد. اشاره شده.

با استفاده از دانش و تخصص وكلاي مجرب و كارشناسان و داوران در كليه زمينه هاي حقوقي، مالي، تجاري و غيره كه نياز به حضور داور دارد، امور مربوط به داوري دعاوي و قراردادهاي داخلي از جمله در شهر تهران. بر عهده گرفته است





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: