وکیل کیفری خوب در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


وکیل کیفری خوب در تهران
به طور خلاصه می توان گفت که قتل، کلاهبرداری، تهدید و توهین، خیانت در امانت، ضرب و جرح، آدم ربایی و سایر جرایم از این قبیل جرائم مجرمانه است، حتی اگر شاکی خصوصی پرونده را ببخشد و متهم را ببخشد، دولت اخلال در نظم جامعه و ایجاد رعب و وحشت و همچنین نقض قوانین، مجازاتی را برای متهم در نظر می گیرد. به طور کلی وکلایی که از این گونه پرونده ها دفاع می کنند، وکیل کیفری نامیده می شوند.
معرفی بهترین وکیل کیفری در تهران
وجود وکیل متخصص و مجرب به ویژه در پرونده های کیفری نقطه امید جامعه ای سالم است. یک وکیل دادگستری با استفاده از سواد حقوقی خود سعی می کند زاویه ای پنهان در مقابل قاضی و احتمالا هیئت منصفه باقی نگذاشته و آنها رای خود را با توجه به دفاعیات روشنگرانه او صادر می کنند.

وکلا منبع بسیار مهمی برای حل و فصل دعاوی قبل از مراجعه به دادگاه هستند. وکیل دادگستری با بررسی اوضاع و احوال پرونده‌هایی که نیاز به تحقیق گسترده ندارد، می‌تواند نتیجه بسیاری از آنها را پیش‌بینی کند و با تشریح مسائل حقوقی به موکل و طرف پرونده، آنها را در رسیدن به سازش بدون حضور یاری رساند. در دادگاه. و با این کار از اتلاف وقت و هزینه مردم جلوگیری کنید.
در قوانین جاری ایران وکالت تخصصی پذیرفته نمی شود و وکلا می توانند در هر صورت بدون محدودیت از موکل خود دفاع کنند، اما علم حقوق به قدری گسترده و قوانین آنقدر گسترده است که معمولاً وکلا در یک زمینه کار خود را متمرکز می کنند. به زودی. با گذشت زمان، آنها در همان زمینه تخصص بسیار خوبی کسب می کنند و در آن مشهور می شوند.

مثلاً شهرت وکیل در امور کیفری زیاد است و دیگری به وکیل خانواده خوب معروف است و آن یکی در امور حقوقی یا قراردادهای بین المللی متخصص می شود. این افراد مطالعات منظم و به روزتری در این زمینه ها دارند، با رویه های آن رشته آشنا هستند و با زیر و بم دادگاه های آن آشنا هستند. قبل از پرداختن به ویژگی های یک وکیل کیفری خوب در تهران، خوب است خلاصه ای از حقوق کیفری ارائه شود.
تاریخچه وکالت
هنر وکالت در تاریخ بشریت عمر طولانی دارد و شاید قدیمی ترین اثر مکتوب مرتبط با وکالت را گل نانوشته ای به جا مانده از تمدن سومری می دانند که شرح حال یک دادگاه قتل است و در آن شرح داده شده است. که دو وکیل مدافع یک متهم به قتل هستند. و البته موفق می شوند او را از این اتهام تبرئه کنند. همچنین گزارش های مستندی از وجود وکیل مدافع در تمدن های ساسانی، روم و یونان وجود دارد. بنابراین، برخلاف تصور بسیاری، وکالت چیزی نیست که متعلق به دنیای مدرن باشد، بلکه ریشه در تمدن های باستانی دارد.

گرچه تمدن های شرقی و به ویژه قوانین اسلام، اصول بسیار جدیدی را در قضاوت ارائه کردند، اما از برهه ای از تاریخ، توسعه رسمی حقوق و دادرسی بیشتر در تمدن های غربی متمرکز بود و این کشورها قوانین خاصی در مورد نمایندگی و شرایط داشتند. صدها سال پیش این و نحوه حضور آنها در دادگاه.

با پیدایش دادگستری نوین در ایران، حرفه وکالت نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد و سرانجام با استقلال کانون وکلا از قوه قضائیه، به نهادی مدنی و یکی از پایه های تحقق عدالت در ایران تبدیل شد. ساختار حقوقی. با مشاوره وکیل پایه یک دادگستری در تهران می توانید مشکلات حقوقی و کیفری خود را حل کنید
حقوق جزا چیست؟
حقوق جزا شاخه ای از حقوق عمومی است. منتسکیو حقوق عمومی را رابطه حاکمان و حاکمان می دانست، اما این تعریف جامعی برای این رشته حقوق نیست و بهتر است بگوییم حقوق عمومی مجموعه قواعد حاکم بر دولت و روابط بین دولت و سازمان های وابسته به آن با مردم، البته در جایی که این سازمان ها باید حق حاکمیت را اعمال کنند. حقوق جزا زیر مجموعه این قوانین است و به انواع جرایم و مجازات آنها می پردازد. از زیر مجموعه های حقوق جزا می توان به این شاخه ها اشاره کرد:

حقوق جزای عمومی: که به قواعد عمومی و مشترک کلیه جرایم و مجازات ها بدون بررسی جرم خاصی می پردازد. مثلاً تعریف جرم و انواع مجازات ها.
حقوق جزای خاص: در این بخش به ویژگی های خاص هر جرم در قانون و جرایم و مجازات های آن و معمولاً جرایم علیه افراد مانند قتل، آدم ربایی پرداخته می شود. جرایم علیه اموال مانند کلاهبرداری، سرقت و خیانت در امانت و جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی مانند جاسوسی.
آیین دادرسی کیفری: این بخش از حقوق جزا به بررسی قواعد و رویه های رسیدگی به جرایم و شکایات کیفری در دادگاه ها و دادسراها می پردازد و نحوه برخورد ضابطان قضایی در رسیدگی به جرایم را تشریح می کند.
جرم شناسی: علم مطالعه و تبیین چگونگی پونی است
اقداماتی اجرا می شود، به عنوان مثال، نحوه نگهداری زندانیان، اعطای آزادی مشروط، پیش بینی اقدامات امنیتی مناسب با شخصیت مجرم.
حقوق بین الملل کیفری: این دسته از حقوق به قواعد حقوقی حاکم بر جرائم ناقض حقوق بین الملل اختصاص دارد.
کار وکیل کیفری در تهران چیست؟
جرایم جنایی بخش بزرگی از پرونده های قضایی را تشکیل می دهند. در هر جامعه ای، هر چند سالم و نجیب، جنایت اتفاق می افتد و مجرمان هم هستند و این امری اجتناب ناپذیر است. کشورها با سیاست های متفاوت سعی در افزایش هزینه ارتکاب جرم دارند و با مجازات فرد مجرم، هم او را تاوان اعمال خود می کنند و هم این پیام را به سایر افراد جامعه می رسانند که مجرم بدون مجازات و مجازات ها نمی ماند. روز به روز سنگین تر خواهد شد .





:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: